Az eladás pszichológiája – Tippek, hogy jobban értékesíts

Manapság meglehetősen nagy vetélkedés folyik az értékesítési piacon. Az eladóknak egy céljuk van: minél több vevőt megnyerni maguknak. Ez a fennmaradás kulcsa. Persze nem elég megnyerni, meg is kell tartani őket, ez pedig nem kis mértékű tudatosságot igényel a gazdaság szereplőitől. Mutatjuk, mire kell figyelni.

Trükkök, amik nálad is működhetnek 

 Az értékesítés kulcsa, hogy a birtokunkban legyen néhány olyan trükk, amik segíthetnek meggyőzni az érdeklődőt. Ma már egyre elterjedtebb az online vásárlás, aminek az esetében sokkal korlátozottabb az eszköztárunk, így itt igazán résen kell lennünk.

photo-1556741533-6e6a62bd8b49

Pszichológiai értelemben számos dolgot a hasznunkra fordíthatunk, így nem árt tisztában lenni az emberi működéssel. Például tudni azt, hogy bizonyos szituációkban hajlamosak vagyunk ugyanúgy reagálni a dolgokra.

Nézzük is meg, mik ezek az “agy trükkök”.

 

Szóljon róluk!

Jómagad valószínűleg mindent tudsz a termékeidről. No, de mi a helyzet a vásárlókkal?

Miért is kellene nekik megvenniük pont ezt a terméket, a te termékedet? Mutasd meg, hogy nekik ez miért jó, állítsd be úgy, hogy ez róluk szóljon, hogy vonzó legyen a számukra, hogy azt mondhassák: igen, ez az, ami kell nekem!

 

A szűkös kínálat eladja a terméket

Ez egy igazán leleményes taktikai lépés, de kétségtelenül működik. Gondolj csak bele: te magad miképpen működsz! Van valami, amit szeretnél megvenni, online meg is találod, de aztán elnavigálsz. Majd amikor visszatérsz az oldalra, meglátod, hogy már csak 3 darab van belőle. Mit teszel? Nagy valószínűséggel megveszed. Ilyen egyszerű ez. A raktárkészlet megmutatása egy jó taktika lehet az online értékesítésben.

 

Hass az érzelmekre!

A marketingben egy dolog számít, az, hogy emlékezzenek rád. Nap mint nap számtalan reklámmal szembesülünk. De mégis mi az, ami kiemel minket a sokaságból? Az embereket az érzelmeik motiválják. Válts ki pozitív érzelmeket, és meglátod, milyen könnyű lesz elérned őket.

 

Mutasd meg, ne csak beszélj róla!

Az ember vizuális lény, ha tehát el akarod adni a termékedet, akkor mutasd azt a lehető legtökéletesebben képekkel, de akár videóval is.

 

Az elégedettség hangjai

Manapság mielőtt az ember rákattintana a „kosár” ikonjára, szereti elolvasni a vásárlói véleményeket, tapasztalatokat. Adj hát teret a visszacsatolásra! A pozitív értékelés nagyban hozzájárul vásárlási kedvhez. Mi magunk is szívesebben vásárolunk olyan terméket, amit számos elégedett vásárló ajánl nyugodt szívvel.

 

És még egy utolsó dolog, ami talán az egyik legfontosabb. Higgy abban, amit el akarsz adni!

 

Ha hiszel benne, ha magad is használod, az az egyik legjobb és leghitelesebb marketingfogás a termékeddel kapcsolatban.  

 

- eladás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!