Dr. Csejteiné Pados Mária az év női vállalkozója (VIDEÓ)

A hét végi bálon adták át a Női Vállalkozói Klub Egyesület által alapított díjat – Első alkalommal adták át Az Év Női Vállalkozója elnevezésű, a Női Vállalkozói Klub Egyesület által alapított díjat az egyesület ugyancsak első alkalommal, de annál nagyobb sikerrel a múlt szombaton megtartott farsangi bálján. Az elismerést a három jelölt közül – az erre a célra életre hívott bíráló bizottság döntése alapján – dr. Csejteiné Pados Mária, a Sanctus Könyvelőiroda Kft. tulajdonos ügyvezetője vehette át Kiss Katalintól, a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara alelnökétől, a MAM Hungária Kft. ügyvezető igazgatójától.

 

27500636_764564980411408_5951968651637232605_o

A díj három jelöltje, dr. Mester Ildikó, dr. Csejteiné Pados Mária és Bartucz Klára.

 

A díjat azzal a céllal alapították, hogy elismerjék a Vas megyei székhelyű, illetve működési körű, egyéni vagy társas vállalkozás keretében, kis- és középvállalkozói szektorban tevékenykedő vállalkozó nők munkáját. A díj évente egy személynek adható, aki kiemelkedő és példaértékű vállalkozói tevékenységében olyan, a gazdasági életben manifesztálódó alkotó folyamatot jelenít meg, amely kiváltja a közösség elismerését.

Dr. Csejteiné Pados Mária egykor főkönyvelőként dolgozott, aztán váltott: saját könyvelő irodát alapított, és azt vezeti évek óta.

  • Nagyvállalkozás főkönyvelőjeként rendszeresen részt vettem a céges vezetői értekezleteken. Az ott meghozott döntések kapcsán egy idő után arra jutottam, hogy tudnám én ezt máshogy és talán jobban is csinálni. Ez a gondolat egy ideig motoszkált bennem, aztán meghoztam a döntést, hogy attól kezdve önállóan dolgozom. És ezt mind a mai napig nagyon élvezem – emlékszik a díjazott a kezdetekre, majd az ügyfélkapcsolatokról beszél.
  • Amikor először jelenik meg nálam egy ügyfél, rendszerint azzal jön, hogy egy jó könyvelőt keres, akinél nem, vagy csak nagyon kevés adót kell fizetni. Innen kell nekem eljuttatni az illetőt abba az irányba, hogy becsülje meg az általa létrehozott értéket azzal, hogy akarjon adót fizetni. Egyúttal persze arra is inspirálom az ügyfeleket, hogy olyan vállalkozásba fogjanak, ami képes is értéket teremteni, ezáltal pedig adót fizetni. Így következhet be egy olyan állapot, amikor a vállalkozó is és én is nyugodtan alhatunk. Innen persze még hosszú út vezet addig, hogy egyfajta baráti viszony alakuljon ki közöttünk, de erre is szükség van ahhoz, hogy az ügyfél problémája mindkettőnk problémája legyen, és együtt igyekezzünk annak megoldásában. Ha pedig az ügyfél is barátként tekint a könyvelőjére, az már az elfogadásnak az a szintje, amikor kölcsönössé válik a kapcsolatban a tisztelet, s mindez fontosabb, mint az, hogy mennyi a befizetendő áfa.

Óriási toleranciával és empátiával kell rendelkeznie a könyvelőnek ahhoz, hogy mindenféle élethelyzetben a segítségére tudjon lenni a vállalkozónak. Hiszen ezt várják el tőle, legyen szó bármilyen döntési helyzetről. Dr. Csejteiné Pados Mária is átélt már sok nehéz pillanatot.

  • Nemrég az egyik ügyfelem, barátom nagyon súlyos betegséggel került szembe, és fel kellett készíteni a vállalkozást ennek a várható következményeire. Nem volt egyszerű leülni vele, és pontról pontra végigvenni, hogy mi fog történni, mit hogyan kell átalakítani. Egy pillanatig se hagyhattam magára, nem volt elég csak annyit mondani, amit szokás, hogy vigyázz magadra. A temetésén végül azt gondoltam, hogy megtettem érte, amit megtehettem, és megnyugodva tudtam őt elengedni. A legnagyobb örömöt pedig az jelentette, hogy eljött hozzám a felesége, és hozott róla egy gyönyörű fényképet köszönetképpen.

A kölcsönös tisztelet és bizalom egyfajta intimitással is társul, amihez megfelelő környezetre is szükség van.

  • Ilyen céllal alakítottunk ki az irodában egy bizalmas tárgyalót, amit nagyra értékelnek az ügyfelek. Nagyon figyeltem ennek a berendezésére, a hangulatára, a színekre, hogy az egész bizalmat és megnyugvást sugározzon. Volt például olyan ügyfél, aki azt mondta, hogy bár a nagynénje is könyvel, de a tárgyaló miatt inkább hozzánk jár, mert itt biztonságban érzi magát. És ez általában is így van. Az ügyfél átadja nekem a kincsét, a vállalkozását, nekem pedig ugyanúgy kell ahhoz viszonyulnom, ahogy ő vigyáz rá és félti. Ilyen értelemben nekem nagyon sok értékem van, így tekintek minden vállalkozásra. Minden év végén eljön hozzánk az ügyfél, olyankor végigbeszéljük az egész évet, honnan indultunk, és hová érkeztünk, bejöttek-e a tervek, milyen álmokat sző – és ebben a magánélet is benne van -, hogyan illeszkedik a vállalkozásba egy családalapítás vagy egy haláleset. Ezeket együtt kell megbeszélnünk. Lélekben tehát mindenképpen úgy érzem, hogy minden vállalkozás egy kicsit az enyém is. Talán ezért is foglalkozom az utóbbi időben például a kommunikációs technikák elsajátításával. Mert nem egyszerű elmondani valakinek, hogy ha nehéz helyzetben van a vállalkozása, hogy ne a világra és ne rám haragudjon, hanem dolgozzunk azon, hogy közösen túl tudjunk ezen lépni. Vagy a férfiak esetében, amikor sokan közülük azt gondolják, hogy nagyon jók, nagyon sikeresek, nekem pedig néha – persze úgy, hogy közben ne sértsem meg -, azt is el kell mondanom, hogy ez nem feltétlenül van így. Ezt is meg kell tanulni. És persze nem árt, ha értékelik, hogy sokkal többet teszek a vállalkozás sikeréért annál, hogy csak rögzítem a számláit. Szerencsére az ügyfeleim ezt tudják és értékelik is, a most kapott díj pedig nagyon jó visszaigazolása annak, hogy ilyen hozzáállással sikerre lehet vinni egy könyvelő irodát – osztotta meg a gondolatait a díjazott.

Dr. Csejteiné Pados Mária a díjról szóló oklevél mellé egy műalkotást is kapott. S. Horváth Ildikó grafikusművész munkája a három Khairoszt, közismert nevén a három Gráciát ábrázolja, akik a báj, a kellem, a jóság, a kreativitás, a termékenység alapértékeinek allegorikus alakjai.


 


- VasiGazdaság

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!