Egy dolog, amit a sikeres vállalkozók nem tesznek

Hogy mi a sikeres vállalkozók titka? Nagyon egyszerű: nem keresik a kifogásokat. A statisztikák szerint a legtöbb vállalkozás még az első három hónapig sem jut el. És hogy mi lehet ennek az oka? Részben az, hogy a vállalkozók többsége, ha keres, akkor talál is kifogásokat arra, hogy mit, miért ne tegyen.

Talán nem meglepő, hogy a sikeres vezetők vagy vállalkozók esetében pont ez az, amit nem tesznek. Helyre és körülményekre való tekintet nélkül is teszik a dolgukat, és kihozzák magukból a legjobbat.

Ha valamit nem akarunk megcsinálni, akkor kifogást keresünk. Pedig a kifogás csak az okokból szépen összecsomagolt hazugság. A valódi ok azonban a prioritás hiánya. Azaz, ha valami nem kiemelt fontosságú, könnyebben kreálunk rá valamilyen kifogást. A testmozgás például sok ember számára cél, de mivel nem rövidtávú szükséglet, ezért könnyebben kihagyjuk, elhalasztjuk. Kifogást kreálunk. A megoldás tehát a priorizálásban keresendő.

Cheerful businessman in eyeglasses working in office or coworking space. Portrait of confident male executive with gray hair at table. Successful business concept
A vezetői gondolkodásmód másik lényege, hogy ne a jelenre gondolj. Aki például ébredéskor megnyomja a szundi gombot, vagy az edzés helyett inkább a kedvenc műsorát választja, nem éppen vezetői szemlélettel gondolkodik.

Ha vezetőként gondolkodsz, a jelen nem releváns, a végcél az, ami számít. Ha a rövidtávú teendő hozzáadott értékkel rendelkezik, az aktuális vágyakat a háttérbe kell szorítani. Felejtsük el a kifogásokat! Az azonnali kielégülés a gyenge emberek igénye. A vezetők tehát nem rövidlátók, tudják, hogy rövid távon áldozatokat kell hozniuk a végső eredmény elérése érdekében.

A kifogás tulajdonképpen nem más, mint a fegyelem hiányának a terméke, és a fegyelem csak arra emlékeztet, hogy mi az, amit igazán akarsz.

A vezetők nem félnek a kudarctól. Tudják, hogy ez is a fejlődés része. Ők nem gyártanak kifogást valaminek az el nem végzésére a kudarctól való félelem miatt.

Elég a kifogásból, cselekedj!

- produktivitás, üzleti célok

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!