Egy vállalkozónak tudni kell NEM-et mondani – Te képes vagy erre?

Ha nem vagyunk képesek NEM-et mondani, magunkkal tolunk ki. Ha bizonyos munkákat, megkereséseket nem utasítunk el, nem leszünk elég hatékonyak. Nézzük, mi erre a magyarázat!

A napokban több portálon is elénk került ez a téma – más és más feldolgozásban -, ezért úgy gondoltuk, mi is foglalkozunk kicsit azzal, hogy miként célszerű optimalizálni az erőforrásainkat.

Ha jól megy a szekér, akkor tudunk válogatni a megbízások közül. És ajánlott is válogatni. Ehhez viszont olykor NEM-et kell mondani. Valamint tisztában kell lenni azzal, hogy a Pareto-elv szerint a bevételek 80 százalékáért a megbízóink 20 százaléka a felelős.

Ahogy ezt már korábban írtuk:

Az elv szerint a piaci környezetben működő vállalkozások bevételének 80 százalékát a vevők 20 százaléka termeli meg. Ugyanez a munkánkra is igaz. A ráfordítás 20 százalékából származik a bevételünk 80 százaléka. A hatékony időbeosztás megtervezésekor ezzel számoljunk. Ahogy az eladásokkor és a marketing tervezésekor is vegyük figyelembe ezt a szabályt.

Vagyis, ha kicsit optimalizálnánk a munkánkat, mérlegeljük, hogy melyik ügyfelünkkel kell szakítanunk és melyik az a megbízó, aki az átlagnál is több figyelmet igényel. Ahogy a forbes.hu cikkében is olvasható: “Bánjunk úgy minden vásárlónkkal, mintha különlegesek lennének, a 20 százalék viszont vörös szőnyeget is kapjon”.

De nem csak a meglévő ügyfeleket kell “minősítenünk” időközönként

Sokkal hatékonyabban működhet a vállalkozás, ha már a kapcsolat elején tudunk NEM-et mondani. Persze ezt kimondani nem könnyű, ugyanis természetünknél fogva nem szívesen bántunk meg másokat. Pedig, ha jobban belegondolunk: nagyobb ellentétet szülhet az, ha a munka közben utasítunk el valakit, mintha az elején közöljük vele, hogy ez most nem fog menni.

Amit ezzel kapcsolatban fontos még tudni – és erre az üzletrész.hu is felhívja a figyelmet -: nem szabad, hogy eltántorítsanak minket a döntésünktől. Ha NEM-et mondtunk, mondjuk ki újra és újra – ez megerősít minket.

Ráadásul:

“Ezért a szóért nem kell bocsánatot kérni. Aki kimondja, nem követ el semmi rosszat. Ami azt illeti, abszolút összeegyeztethető az udvarias és finom fellépéssel” – olvasható.

- munkaügy, Pénzügy, Szakemberképzés, üzleti célok, üzletszerzés, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!