Előadnál? – Ezekre figyelj, és sikeres lesz a prezentációd

Majdnem mindegy, hogy csak egy szimpla prezentációt tartunk, vagy egy új ügyfelet szeretnénk meggyőzni arról, hogy velünk dolgozzon. Legalábbis az előadás módját illetően. Nagyjából ugyanazokra a dolgokra kell figyelni. De melyek ezek?

Bármennyire is apróságnak tűnik, a megjelenés sokat számít. Mi az, ami alapján elsőre megítélnek minket? Nyilván sokat számít a vizuális jelek összhatása. Szóval ha nem öltöztél az alkalomhoz illően, ne is számíts sok sikerre. És nem csak a hallgatóság meggyőzése miatt lényeges ez. Neked is nagyobb lesz az önbizalmad, ha megfelelő az öltözéked.

A második, hogy tudnod kell megnyugtatni magadat. Az idegeskedést kiszúrják a beszélgetőpartnerek. Az, aki nem elég laza, nem lesz elég hatékony előadó. Pontosabban, aki nem elég természetes, az kétségeket kelthet a hallgatóságban. De nem csak ezzel kockáztatod a sikert, hanem azzal is, hogy elsieted a dolgokat. Aki ideges, tudat alatt hamar túl szeretne lenni a dolgokon. Ezért hadar, és előfordul, hogy fontos részleteket is kihagy a mondandóból.

sikeres_vállalkozó

Fontos az is, hogy kerüljük a töltelékszavakat. Ezekkel az a probléma, hogy mindenki egyből kiszúrja, kivéve magát az előadót. A leggyakoribb ilyen töltelék az “ő” és az “és”. Próbálj meg figyelni arra, hogy az előadásod összeszedett és folyamatos legyen, mert általában akkor használjuk ezeket, amikor elakadunk.

Keresd a szemkontaktust! Ez a technika nagyon jól mutatja az önbizalmadat. Ahogy beszélsz, időközönként nézz a hallgató(k) szemébe.

Plusz ne felejts el gesztusokat is használni! Úgy tartják, hogy akik az előadásuk közben kézmozdulatokat is “bevetnek”, azok jobb előadók. Ez általában oda vezethető vissza, hogy ők jobban beleélik magukat az egész előadásba, és így hitelesebb lesz a mondandójuk.

A gyakorlást nem szabad megspórolni. Bármennyire is jártas vagy a témában, újra és újra át kell ismételni a prezentációt. De ne az egész előadást memorizáld. Hiszen egy bemagolt szövegre senki nem kíváncsi. Az ilyen előadások nem hitelesek. Ezért inkább arra törekedj, hogy a kulcsfontosságú pontokat jegyezd meg. A köztes részeket pedig mindig egyedi, élményeket is tartalmazó természetes szöveggel kösd össze – legalábbis az Entrepreneur cikkében ezt javasolják.

 

- Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!