Eredményesebb értékesítés: ezeket tudnod kell, ha hagyományos üzletet (is) működtetsz

Gyakran írjuk, hogy a webshopok előre törésével háttérbe szorulnak a hagyományos vásárlási szokások. Ez így van, de ettől még rengeteg árucikket most is a boltban szerzünk be. Így valószínűleg ma is sokakat érint a kérdés, hogy miként növelhető a hagyományos bolti értékesítés.

A fogyasztói kosár alakulására természetesen hatással van a termékek ár-érték aránya, a választék és a kényelem is – ezt nagyjából mindenki tudja. De azért ennél jóval több mindent kell szem előtt tartani. Például azt, hogy milyen színeket használunk a figyelem megragadására. Ennek azért van jelentős szerepe, mert az emberi agy a szavaknál könnyebben dolgozza fel a színeket és a különböző formákat, így a tudatos, megfelelő színhasználat kifejezetten terelgeti a fogyasztókat – állítják a kutatók.

A szavakkal is bánjunk ügyesen

A Nielsen felméréséből például kiderül, hogy egy-egy vásárlási etap során átlagosan 10 szó elolvasására és feldolgozására vagyunk képesek egy kommunikációs eszközön. Vagyis nem nagyon érdemes túlbonyolítani a felhívást.

Jó színre, rövid felhívásra és jól elhelyezett másodlagos üzenetekre van szükség. Ez utóbbiakat oda tegyük, ahol sokat időznek a vásárolóink.

Ugyanakkor érdemes azt is figyelembe venni, hogy az üzletben eltöltött húsz perc elteltével rapid módon csökken a fogyasztók figyelme, tehát időben és jól kell megfogni őket.

Már csak azért is, mert százból mindössze négy POS anyagot észlelnek a fogyasztók, amikre mindössze 1,6 másodpercig tudnak csak összpontosítani.

Az idézett kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók alig 5-10 százaléka veszi észre az áruházi padlómatricákat és a lelógó kommunikációs táblákat. De a polcok előtt sem időzünk túl sokat. Átlagosan mindössze 15 másodpercet. Sőt, egy polc kínálatának csupán 40 százalékát „látjuk meg”. A fogyasztók leginkább a termékcsomagoláson elhelyezett arcképre tudnak koncentrálni: az arcot és a szemet veszik észre leginkább. Az újdonság, a többértelműség és a mozgalmasság azonban kiemelheti a terméket a tömegből, erre jóval fogékonyabbak ugyanis a fogyasztók – olvasható a tanács a Nielsen oldalán.

I93PW8NE0F

Felhívják továbbá arra is a figyelmet, hogy bonyolult kommunikációval elriasztjuk a potenciális vevőket: a szellemi erőfeszítést igénybevevő üzenetek rendszerint nem érnek célba. Plusz érdemes azt is tudni, hogy a periférikus látásunk a polcok közötti fürge séta közben jelentősen leszűkül, viszont a hangsúlyos árcédulákra még így is felkaphatjuk a fejünket.

Amiből az következik, hogy érdemes külön figyelmet fordítani a hangsúlyos árkommunikációra, méghozzá áttekinthető és egyértelmű módon.

- eladás, elemzés, Kereskedelem, marketing, üzleti célok

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!