Ezekre figyelj, ha hírlevél feliratkozókat gyűjtesz!

Magas bírsággal is járhat, ha nem megfelelő módszerrel gyűjtesz hírlevél feliratkozókat. Segítségül összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat.

Aki vásárol a webshopban, az nem lesz automatikusan hírlevél feliratkozó. Külön hozzájárulást kell ugyanis kérni ahhoz, hogy marketing anyagokat, hírlevelet küldjünk. A webáruházas regisztrációkor megadott e-mail csak kapcsolattartásra használható. Az más dolog, ha a feliratkozó a regisztrációkor maga jelöli be egy jelölőnégyzetben, hogy szeretne hírlevelet kapni. Viszont erre előre kitöltött checkbox-ot nem lehet használni. Mindenképpen a felhasználónak kell bejelölni, hogy kér hírlevelet. Azaz a nevét megadva önként kell elhatároznia.

Írj le mindent: ki kezeli az adatokat, ki láthatja, mit küldesz…

A pontos tájékoztatás rendkívül fontos. Félreérthetetlenül kell fogalmazni, és az adatkezelésre vonatkozóan is közölni kell minden részletet az oldalon. Akkor se felejts el részletes leírást közzétenni, ha nyereményjátékot vagy plusz szolgáltatást kínálsz a feliratkozásért. Minden részletre térj ki.

Kezeld tehát külön a webshop regisztrációt és a hírlevél feliratkozást. Fontos mindez, hiszen egy elégedetlen ügyfél komolyan megnehezítheti a dolgodat.

- hirdetés, informatika, Kereskedelem, marketing, Online

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!