Ezért ne hozz üres hassal fontos döntéseket

Ha egy zsúfolt hétköznapon ki sem látszunk a tennivalók rengetegéből, hajlamosak vagyunk az étkezésen spórolni. Ez pedig nem a legjobb ötlet. Főleg, ha napközben mondjuk üzleti döntéseket is kell hoznunk – hívják fel a figyelmet a skót Dundee Egyetem kutatói.  

Ahogy éhesen nem szabad vásárolni menni, úgy a fontos döntéseink előtt sem szabad kihagyni az étkezést. Mindezt egy kutatás is alátámasztja.

Az éhség befolyásoló ereje sokkal nagyobb, mint azt hinnénk. Az éhesen meghozott döntéseink sokkal kevésbé kifizetődők, ilyenkor ugyanis hajlamosak vagyunk rövid távon gondolkodni a hosszú távra szóló megoldások helyett. Ez pedig az üzleti életben határozottan hátrányos is lehet.

 Az erre vonatkozó kísérlet eredménye önmagáért beszél. A felmérésben részt vevő 50 főnek különböző, étellel és pénzzel kapcsolatos kérdéseket kellett megválaszolni, illetve ugyanebben a két kategóriában bizonyos jutalmak közül is választhattak. A kísérletet két különböző időpontban végezték el, az egyik alkalommal ebéd után, majd úgy, hogy az adott nap semmit sem ehettek a résztvevők.

Talán nem meglepő, hogy a két teszt válaszai közt markáns különbségek mutatkoztak.

Üres hassal az emberek ahelyett, hogy kicsit több várakozás után nagyobb adag ételt kapjanak, inkább a gyors, de kisebb adag ételhez jutást választották.

Happy young colleagues having lunch by their workplace at break

De ugyanilyen eredmény született anyagi vonatkozásban is: éhesen inkább választották a gyors, de kisebb értékű ajándékot ahelyett, hogy kicsit többet várakozva ugyan, de egy nagyobb értékűt kapjanak.

Ha a válaszadók közül valaki mégis ez utóbbi mellett döntött, akkor akár ő maga is meghatározhatta, hány napot hajlandó várakozni az adott dologért. Érdekes, hogy jóllakottan még a 35 nap riasztotta el az embereket egy dupla értékű ajándék kapcsán, míg ez a szám éhesen alig 3 nap volt.

Összességében tehát elmondható, hogy az éhség a döntéseik kapcsán a kisebb ellenállás irányába viszi el az embereket. Így hát bölcsebben tesszük, ha a fontosabb döntéseink előtt rendelünk egy jó nagy tányérral a kedvenc ételünkből.

 

- produktivitás, üzleti célok

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!