Ezzel a három módszerrel maximalizáld a márkahűséget

Ahogy azt a legtöbb vállalkozó tudja, jóval egyszerűbb megtartani egy, már meglévő vásárlót, mint találni egy újat. Sőt, sokkal jövedelmezőbb megrendelések származhatnak abból, ha a meglévő ügyfelek ajánlanak tégedet másnak. Ezért nem kérdés: arra is kell lennie egy céges stratégiának, hogy miként tartod meg a már meglévő partnereket.

A szakértők azt mondják, a vállalkozásod biztonságos létének, növekedésének az egyik kulcsa, ha maximalizálod a hosszútávú vásárlók értékét. Vagyis nem csak egyszer szolgálod ki az ügyfeleidet. Többféle terméket és szolgáltatást is adj el nekik, és a kapcsolataik, az ajánlásaik révén pedig gyűjts új ügyfeleket!

De hogyan “szerezhető” meg az a bizonyos márkahűség?

A legalapvetőbb, hogy jó terméket, értékes szolgáltatást adunk el. Viszont azért ennél többre van szükség, hogy hűséges ügyféllé tegyük a vásárlónkat. Egyrészt használni kell a közösségi médiát.

De a közösségi jelenlétünknek nem csak arról kell szólnia, hogy különböző akciókkal vagy hashtag kampányokkal új vásárlókat hozunk. Ezeken a felületeken meg kell mutatnunk és hangsúlyoznunk is kell a cégünk értékeit. Segítő, hasznos tartalmakat kell adnunk. Olyat, ami bizalmat ébreszt.

Az Instagram például kiválóan alkalmas erre. Ne csak termék képeket és alkalmazott szelfiket töltsünk fel, hanem osszunk meg márka értékeket is. Mutassuk meg a vásárlóinknak, hogy miért is vagyunk számukra a legjobb választás.

Találkozz személyesen is a vásárlóiddal!

Manapság számos üzlet létezik szinte kizárólag az online térben. Igaz, hogy így sokkal nagyobb tömegek érhetők el. Viszont nagy hátránya, hogy egy láthatatlan falat húz az eladó és a vevő közé. Ezért az ilyen vállalkozóknak lehetőséget kell teremteniük arra, hogy az ügyfelek személyesen is találkozhassanak velük. Akár egy nekik szervezett rendezvényen vagy partnertalálkozón. És ez nem csak azért fontos, hogy a cég értékeit személyesen is meg tudd mutatni. Hanem azért is, mert így jobban megismered a vásárolód igényeit is.

Működj együtt olyan márkákkal, akik hasonló értékeket képviselnek, mint a tiéd

 

Tudod, mik az értékeid? Keress más vállalkozásokat, akik szintén ezeket preferálják! Alakítsatok ki stratégiai együttműködést, ami mindkettőtök ügyfélkörének megfelel! Ezekről természetesen tájékoztassátok a vásárlókat. Arra nyilván figyelned kell, hogy ne konkuráló termékeket keress, hanem kiegészítőket. Mérd fel, hogy pontosan mi érdekli a vásárlóidat, milyen termékeket vásárolnak, és máris van egy kiindulási alapod.

márkahűség

Ha megvan a kiszemelt partner, akkor keresd meg és ha hajlandó a kooperációra, kezdjetek el ötletelni! Ne feledd: a cél, hogy még nagyobb értéket adj a vásárlóidnak. Nézzétek meg, hogy milyen extrát tudtok nyújtani! Közös kampányok? Kiegészítő termékek akciózása? Kuponos vásárlások? Bármi szóba jöhet, amit a vevők hasznosnak vélnek.

Nagyobb érték, nagyobb elköteleződés.

Szóval mutasd meg magadat, lépj online és offline is kapcsolatba a partnerekkel. Ismerjenek meg, tudjanak rólad. És adj értéket! A minőségi munkán felül kínálj más hasznos szolgáltatást és terméket is. Olyanokat, amikkel épülhet a kapcsolat.

- Kereskedelem, munkaügy, üzleti célok, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!