Ha ennyi ideig tart a prezentáció, sikeresebb lehet az értékesítés

Milyen hosszú egy ideálisnak mondható értékesítő előadás? A kutatások szerint 18 percnél nem célszerű hosszabbra nyújtani a prezentációt.

Ha ugyanis ennél több ideig figyel a hallgatóság, könnyedén elveszíti a fonalat. A szakemberek az agy terhelését a fizikai igénybevételhez hasonlították. Ha mindig felveszünk egy kis plusz súlyt, a végén annyit tartunk majd a kezünkben, hogy mindet kénytelenek leszünk eldobni.

Az agyunk is valahogy így működik. A feszült figyelem csak 18 percig működik. De addig nagyon jól. Ezt ismerték fel a TED talk előadás szervezői is. Náluk nincs kivétel, legyen bármilyen népszerű is egy előadó, 18 percnél hosszabb ideig nem beszélhet. A kutatások persze arra is kitérnek, hogy ha a prezentációban vannak videók, diák, esetleg elhangzanak kérdések, amik megszakítják a konkrét beszédet, lehet hosszabb a mondanivaló. De a “szövegünk” ne legyen hosszabb 18 percnél. Egyébként, ahogy a Forbes.com-on írják, számos kockázatitőke befektető is odafigyel erre – nem véletlenül -, 18-20 percnél többet nem beszélnek ők sem.

A cikk írója még kiemeli példaként John F. Kennedy beiktatási beszédét is, ami szintén nem véletlenül tartott annak idején 17 perc 48 másodpercig. Szóval ha prezentációt tartasz, 18 percnél ne beszélj tovább, inkább bízd a hallgatóságra azt, hogy szeretnének-e többet hallani. Az biztos: 18 percnek elégnek kell lennie ahhoz – bármilyen szituációban -, hogy a leendő ügyfeled megalapozott döntést hozhasson. Ennyi idő alatt minden fontos információt el kell tudnod mondani. Tedd meg! Legközelebb próbáld meg így!

A prezentáció tartásához pedig itt adunk még egy-két tippet.

Ezért használd a Prezit, ha előadást készítesz

Mi az a felhő, mire használhatja egy vállalkozó?

Manapság tablettel a kézben célszerű értékesíteni

 

- eladás, marketing

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!