Ha ezeket forgalmazod a webáruházadban, sikeres lehet a céged

A Te webáruházad forgalma is növekszik? Nem? Akkor valamin változtatni kell. A legfrissebb adatok szerint ugyanis igencsak gyarapodik a neten vásárlók száma. Érdekesség, hogy a napi fogyasztási cikkek, így például az élelmiszerek webes forgalma is erősödik.

Több friss adat is érkezett a napokban a webáruházakban értékesített termékekről. A Gemius kutatásából az derült ki, hogy a magyar internetező lakosság 40 százaléka vásárol magyar oldalról. Tavaly ez még csak 32 százalék volt. Ez komoly növekedésnek számít.

Ha ezeket forgalmazod, jól járhatsz

A leginkább az interneten keresett termékek a könyv-zene-film kategóriába tartoznak. Ezt követi a ruházati termékek és a kiegészítők sora. De az elmúlt időszakhoz képes a legnagyobb arányban az elektronikai cikkek iránti vásárlási hajlandóság növekedett.

Mennyit költünk a weben?

Egy átlagos bevásárlókosár értéke 20 ezer 430 forint. Egy év alatt pedig egy vásárló átlagosan 134 ezer 160 forintot költ az e-áruházakban. Láthatjuk, a személyes, offline eladás mellett komoly kiegészítő bevételt jelenthet, ha az interneten is forgalmazunk. Főleg ha kedvezményeket is tudunk kínálni, hiszen a kutatásban résztvevők szerint az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt az internetes vásárláshoz.

 

amazon-447034_640

 

Élelmiszert a neten

A Gemius szerint a jövőben komolyan felerősödik az online élelmiszer vásárlás iránti kereslet. Ezt támasztja alá a KutatóCentrum E-Shopping napi fogyasztási cikkekre vonatkozó felmérése is. Az adatokból látszik, hogy az utóbbi évben jelentősen megnőtt a bio- és friss élelmiszerek, valamint az italáruk online beszerzése.

A közöltek szerint a napi fogyasztási cikkek online piacán azért továbbra is a piperék és a kozmetikumok, illetve a gyógyszerek, a vitaminok, az étrend-kiegészítők a két húzókategória.

Új irány lehet kibontakozóban?

Az interneten élelmiszert vásárlók aránya növekszik. A bioélelmiszerek rendelése egy év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt, a friss élelmiszereké és az italáruké pedig egyaránt 9 százalékról 12 százalékra bővült. Megtudtuk: a vásárlók szempontjából a napi fogyasztási cikkek kiválasztása esetén egyértelműen az ár a döntő szempont, megelőzve a márkát és a forgalmazót.

Szóval, komoly esélye lehet egy kis vállalkozásnak akkor, ha jó terméket olcsón tud kínálni.

Mi várható a jövőben az FMCG webes piacán?

A következő évben tovább bővülhet a napi fogyasztási cikkek online piaca: a rendszeresen netezők 62 százaléka tervezi, hogy valamilyen terméket fog vásárolni az interneten keresztül, és körükben 31 százalék azoknak az aránya, akik kifejezetten napi fogyasztási cikkek online vásárlását tervezik. A kategórián belül ugyanakkor nem várható nagy átrendeződés, a legtöbben továbbra is piperéket és kozmetikumokat rendelnének a netről, ezt követik a gyógyszerek, a vitaminok és az étrendkiegészítők, a háztartási és vegyi áruk, valamint a tartós és féltartós élelmiszerek.

- Kereskedelem, Online, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!