Ha ezt kínálod, többet fognak vásárolni a webáruházadból

Az online vásárolók többségének ez a szolgáltatás meglehetősen vonzó.

Az ingyenes házhoz szállításért cserébe tízből heten többet vásárolnak online. A GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb, 2017. évi tanulmánya alapján legalábbis ez látszik. A 15-59 éves internetezők körében végzett felmérés eredményei szerint ma egyértelműen a házhoz szállítás a legfontosabb tényező az online vásárlásra ösztönző kedvezmények és előnyök között.

A felmérésből az is kiderült, hogy tavaly a legtöbben meleg ételt, könyvet, ruhát és elektronikai terméket vásároltak online. Amiket aztán az esetek több mint felében futárszolgálatok kézbesítették a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók a rendeléseikhez – fontossági sorrendben – személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, illetve csomagautomaták révén jutottak hozzá.

Egyértelműen a legvonzóbb a házhoz szállítás, ha a csomag átvételéről van szó.

A fővárosban a click&collect módszer is megy. Ott a vásárolt árucikkek több mint negyedét személyesen vették át az üzletben. A községekben viszont ez az arány csupán három százalék.

De mi lesz a jövő a csomagátvételt tekintve?

A GKI Digital erre vonatkozóan közölte:

„A különböző kiszállítási módok jövőjét kutatva érdemes megvizsgálni az innovációkra fogékony fogyasztókat. Azokat, akik elsőként értesülnek az újdonságokról, és szívesen próbálják ki őket. A náluk bevált megoldások később szélesebb körben is elterjednek” – állítja Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője. „A kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újítók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat: az újítók kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához. A csomagautomaták egyben hatékony válaszlehetőséget biztosíthatnak a fogyasztók gyors és olcsó kiszállítással kapcsolatos igényeire, illetve Budapesten versenybe szállhatnak az üzletekben történő személyes átvétel gyakorlatával” – véli a szakember.

- eladás, Online

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!