Ha képes vagy “nemet” mondani, sokra viheted az üzletben

Belegondoltál már abba, hogy egy “nem” kimondása mennyire egyszerűbbé teheti a mindennapokat. És abba, hogy egy felelőtlen “igen” mennyire elronthatja azokat. Fontos ezért, hogy képesek legyünk “nemet” mondani az üzleti életben is. De ahhoz, hogy helyes döntést hozzunk, pár dolgot azért mérlegelni kell.

Fel kell állítani például határokat. Ha azt túllépi a kérés, akkor a válasz “nem”. Egyébként csak teher lesz a feladat, amit nem fogsz teljes erőbedobással elvégezni. Így az is sérül, aki kért és Te is.

Mielőtt választ adnál, mindig kérj időt! Fontos, hogy átnézd a naptáradat a döntés előtt. Az ugyanis a legtöbbször neked jelenthet hátrányt, ha hirtelen “igent” mondasz. A gyors “nem” pedig a kapcsolatnak árthat.

Mindig célszerű figyelni az első benyomásra. Ha az ösztöneid azt súgják, hogy “nemet” kell mondanod, az nem véletlen. Ettől függetlenül a racionális mérlegelés is fontos. Hiszen sokszor a napi benyomások sora és az érzelmi állapot is kihozhat belőlünk rossz érzést egy kéréssel, megkereséssel kapcsolatban.

Ezért lehetőleg minden döntés előtt nézd meg az előnyöket és a hátrányokat. A legjobb, ha le is írod ezeket. Ha látod a döntésed következményeit, megalapozottan fogsz válaszolni. Plusz kérdezz meg másokat! A beszélgetés mindig segít a helyes döntésben.

sikeres_vállalkozó

Ugyanakkor fontos tudnod, hogy rólad is szól az “igen” vagy a “nem”. Ha az “igened” többet ad, mint amennyit kapsz, sérül a kapcsolat, ami üzletileg egyáltalán nem gyümölcsöző. Sőt, kifejezetten stresszes is lehet. Ezért mielőtt “igent” mondanál, a kölcsönös előnyöket és a lehetőségeket is nyíltan tisztázni kell.

Ami egyébként segít a kérés megfogalmazójának is abban, hogy újragondolja a kérést.

Ha szívességből mondasz “igent”, arról mindenképpen gondoskodj, hogy tisztában legyen ezzel a kérelmező.

Ha viszont úgy döntöttél, hogy a válasz “nem”, akkor egyértelműen és határozottan kell azt kijelentened. A hosszú magyarázkodás azt sugallja, hogy nem vagy biztos magadban. Ami végül téged is elbizonytalanít. Így nem is fogod teljesen elengedni a kérdést, és sokáig ott motoszkál majd a gondolataidban. Ezzel pedig hátráltatja a munkádat.

Szóval gondold meg jól, hogy mit válaszolsz! Sok múlik rajta.

Kapcsolódó bejegyzések itt.

Ebben Warren Buffet szavait is idézzük. Miszerint:

“A sikeres emberek és a nagyon sikeres emberek között az a különbség, hogy a nagyon sikeres emberek szinte mindenre “nemet” mondanak.”

Gondolj erre is legközelebb!

- üzleti célok, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!