Ha nincs a cégednek Facebook profilja, komoly üzleti hátrányban vagy

Számos helyen hallani: ha nincs a vállalkozásodnak weboldala, akkor nem is létezel. Ugyanez igaz a közösségi profilra is. Sok esetben ugyanis előbb találják meg az ügyfelek a cégeket a Facebookon, mint a Google-n keresztül. Pontosan ezért nem mindegy, hogyan kezeled a céged közösségi felületét. Ahogy a weboldaladnál, úgy ebben az esetben sem elég az, ha csak létrehozzuk a profilt. Azt működtetni is kell. Ám nem mindegy, hogy hogyan.

Legyen publikálási menetrended!

A közösségi média stratégiád esetében elengedhetetlen a következetesség. A felhasználóid könnyen hozzászoknak a tartalomhoz, amit egy idő után már keresnek is. Figyelj ezért arra, hogy az új bejegyzések mindig ugyanarra az időpontra legyenek időzítve.

Figyelj a következetes kommunikációra!

Ha egyedül kezeled a fiókokat, akkor ez nem gond, viszont ha többen dolgoztok egyszerre, akkor fontosak a szabályok. Mindig ugyanabban a stílusban postoljatok.

Mutasd meg a márka személyiségét!

Mutasd be a történetet, mit képvisel a cég, hogyan zajlanak a mindennapok. Legyél őszinte és egyenes! A márkaépítésben elengedhetetlen az ahhoz kapcsolódó értékek bemutatása.

Facebook-vállalkozók

Ügyelj arra, hogy aki a közösségi oldaladat böngészi, plusz ismeretekkel, bennfentes információval gazdagodjon.

A tartalom a király.

Az a legfontosabb, hogy mit osztasz meg. Hagyd a cicás és egyéb mémeket (vagy legalább ne vidd túlzásba), és csak minőségi, értékes tartalmakat ossz meg a követőiddel. Lehetőleg olyanokat, amikből ők közvetlenül is profitálhatnak. A segítő tartalom általában elköteleződést vált ki.

Ne csak beszélj, hallgass is!

A közösségi média egyik legnagyobb előnye, hogy bármelyik márka közvetlenül kommunikálhat a követőivel. Ez egy hatalmas előny, amire korábban nem igazán volt lehetőség. Mutasd meg, hogy Te törődsz a fogyasztóiddal, válaszolj nekik és vitasd meg velük a felmerült kérdéseket! Reagálj a kommentekre, az üzenetekre és az értékelésekre!

Vagyis legyél aktív! Mindehhez persze időre lesz szükséged. Amiből ugye nem sok van egy vállalkozónak. Ezért ha úgy látod, hogy nem tudsz hatékonyan foglalkozni a közösségi felületeddel, inkább bízz meg szakértőket.

 

Ők segíteni fognak a hirdetési kampányok szervezésében, kreatív postok tervezésében és a közösséged tagjai körében felmerülő kérdések megválaszolásában is.

 

Olvasnál még a témában? Itt megteheted.

 

- marketing, üzleti célok, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!