Ha nincs jó tartalom, akkor új ügyfél/vásárló sincs

Sokat változott az utóbbi években a módszer, ahogyan a látogatókat a weboldalakra irányítják. Régebben a SEO, azaz a keresőoptimalizálás még ismeretlen “tudománynak” számított. Mára viszont igencsak nagy fejlődésen ment át: szigorú marketing módszerré vált, ami a legtöbb cég esetében kikerülhetetlen. Az ok egyszerű: az interneten tájékozódunk, ott keresünk minden információt, és egyre többször ott is vásárolunk.

Régen arra fókuszáltak a cégek, hogy a SEO tevékenységük során elsők legyenek a keresőkben az egyes kulcsszavakra. Mindegy, milyen áron. Ma viszont jobban megnézik, milyenek a felhasználói igények, és arra koncentrálnak. Manapság nagy szerepet kapnak az úgynevezett long tail kulcsszavak, és a SEO szakeberek kiemelten összpontosítanak a konverziós százalékra. Azaz arra, hogy a Google-ből érkezők hány százaléka lesz például feliratkozó vagy webáruházas vásárló. És a ROI-t, azaz a kampány megtérülését is nagyon szigorúan veszik.

seo

 

Régebben a keresőknek írták a webes tartalmakat, a SEO-s szakemberek nem voltak tekintettel  a minőségre. Akkor még kevésbé volt fontos az íráskészség. Most viszont valódi értéket próbálnak adni a SEO-val, a tartalommarketinggel foglalkozók. Olyan tartalmakat készítenek, ami vonzza a közönséget. A vállalkozások a felmerülő kérdésekre adnak választ.

Például egy cipőbolt esetében arról, hogy mi lesz a 2016-os divat, vagy melyik terepre milyen futócipő ajánlott. Természetesen mindezt úgy, hogy a látogatót terelik a vásárlásig vagy a feliratkozásig.

A Google helyezések szempontjából az oldalunkra mutató linkek továbbra is fontosak

Korábban a linképítés korlátok nélkül ment. Nem volt fontos, hogy az oldalunkra mutató linkek honnan jönnek, akár spam is lehetett. Mára a minőségi backlink-ek felé tolódott el az irány. Azaz nagy forgalmú, minőségi tartalmat kínáló oldalakról várunk visszalinkelést.

Úgy tűnik, az irányok változnak, és ahogy a mobiltechnológia fejlődik, úgy az interneten való tájékozódás is még nagyobb méreteket ölt. Ebből pedig egyetlen vállalkozásnak sem szabad kimaradnia!

A régi és az új SEO technikákat összehasonlító témáról a Contently.com-on írtak.

- marketing, Online, üzleti célok, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!