Ha a vezetőség világossá teszi az adott projekthez kapcsolódó célokat, jelentősen csökken a munkavállalók stressz-szintje

Kiket ér a legtöbb stressz a munkahelyen, és mi az, ami leginkább feszültséget okoz egy munkavállalóban? Erről készített egy összefoglalót a napokban a FastCompany. Számunkra sok érdekességről írtak.

Kiderült például, hogy a munkavállalók 65 százaléka stresszesnek tartja a mindennapi munkáját. Ami szerintünk óriási szám. És, hogy minek köszönhető mindez? Főként annak, hogy az igazi célok nem világosak a dolgozók számára. Nem tudják, hogy miért dolgoznak és mit kell elérniük.

417208-PD794A-200

A női válaszadók egyharmada, a férfiak közel fele számolt be egyébként arról, hogy a meghatározatlan munkacélok több stresszt eredményeztek, mint bármi más a munkahelyen. Ez persze függ attól, hogy ki milyen pozícióban dolgozik. A vezetők, az adminisztrátorok és az ügyfélszolgálati munkatársak esetében például egyértelműen a kitűzött célok hiánya az elsődleges stresszor.

Ugyanakkor a kiégés miatt kialakult stressz is óriási arányban van jelen a munkavállalók között. Ráadásul nem csak azoknál, akik már jó ideje ugyanazon a szakterületen dolgoznak. A kiégésből adódó stressz például a belépő szintű dolgozók 59 százalékára jellemző.

Hogyan lehet változtatni azon, hogy kevésbé legyenek stresszesek a munkavállalóink?

Az emberek többségének az a legfontosabb, hogy rendben legyen a munka és a magánélet közötti egyensúly. Ha a munkahelyen megadnak ehhez minden feltételt, akkor már csökken a stressz. A rugalmas foglalkoztatás, a törzsidő bevezetése, a kötetlen munkaidő például segíthet abban, hogy a dolgozó könnyedén elháríthassa az esetleges magánéleti problémákat. Ha pedig az otthoni probléma megoldva, a munkára is sokkal jobban tud koncentrálni az illető. Vagyis ezzel mindenki nyer.

Ami a stressz megnyilvánulását illeti, 45 százalék azt mondta, hogy félnek a karrierjük stagnálásától, 23 százalék pedig tart attól, hogy elküldik a munkahelyéről. Ezeket a félelmeket viszont a bizonytalanság szüli.

Ezért…

Ezekről beszélni kell a munkavállalókkal, illetve segíteni kell őket abban, hogy elérjék a személyes céljaikat, érezzék, hogy ők is a vállalat részét képezik. Fontos, hogy a főbb mérföldkövek eléréséért együtt dolgozzon meg mindenki.

Azt, hogy fontos a cég számára a dolgozó, a közös munkával lehet a legjobban érzékeltetni.

 

- csapatépítés, munkaügy

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!