Három dolog, amit vállalkozóként sosem szabad publikálnod a közösségi médiában

A közösségi média egy nagy lehetőség arra, hogy autentikusan növeljük az elérésünket, hogy szélesebb körben megismertessük magunkat és hogy építsük a cégünk hírnevét. Elmondható tehát, hogy az internet korában a márkánk egyik fő megítélési helyét jelenti.

Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy ez bizony egy kétélű fegyver – azon túl, hogy a megfelelő közösségi jelenléttel jót tehetünk magunknak, a nem megfelelő használatával viszont legalább akkora károkat is okozhatunk egyben.

Hogy mit teszünk és mit nem, az lényegesen befolyásolhatja a cégünk megítélését, értékét és teljesítményét. Természetesen egy olyan kicsi országban, mint a miénk, arányaiban véve kisebb rajta a hangsúly, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne fontos.

 Nézzük csak meg, mi az, amit vállalkozóként messzire kerülnünk kell a közösségi oldalunkon.

  •       Politika és vallás

Ebben a témában azért nem érdemes online megnyilatkoznod, mert az nagyon megoszthatja a vásárlói bázisodat. Természetesen nem azt mondjuk, hogy ne legyen véleményed, de azt teljesen felesleges, sőt, meglehetősen veszélyes hozzá kötnöd a cégedhez.

  •         A „csak rólad szól” csapdája

Hiába a te oldalad, ha minden csak rólad és a cégedről szól, az egy idő után unalmassá válik majd valamennyiünk számára. Más cégek, emberek is vannak, akik szintén értéket teremtenek, és olyat hoznak létre, ami másokat is érdekelhet. Ez egy online közösség, olyat adj, ami érdekli a tagokat. 

  •       Negatív dolgok az ügyfelekről és a világról

A világban sok rossz dolog történik, amikkel úton-útfélen akaratlanul is találkozik az ember. A legtöbben viszont nem azért jönnek az oldaladra, hogy emlékeztesd őket ezekre a dolgokra, hiszen az ilyenek csak lehúzzák a hangulatunkat. Éppen ellenkező a dolgod: kelts az oldaladdal jó érzést az emberekben, koncentrálj a pozitív történésekre, így népszerű leszel, és szívesen látogatnak majd az oldaladra. Az is meglehetősen visszás hatást kelthet, ha az előző ügyfelekről fogalmazunk meg negatív véleményt. Ilyenkor joggal gondolhatja az oda látogató, hogy talán ő lesz a következő áldozat. Ha van is ilyen véleményed, azt jobb, ha megtartod magadnak.

A közösségi média tehát egy kiváló lehetőség a céged népszerűsítésére, de légy óvatos, és figyelj a fenti dolgokra, hogy a jelenléted biztosan sikeres legyen.

 

- üzleti célok

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!