Hogyan adjunk el jól e-mailben?

Nincs könnyű dolgunk, ha e-mailben szeretnénk új ügyfeleket, vásárlókat szerezni. De nem lehetetlen vállalkozás. Általában százból egy potenciális ügyfélből lesz vásárló. De vannak praktikák, amivel javíthatunk az arányokon.

Nézzük először röviden:

  • Írj rövid, egyszerű tárgy szöveget!
  • A bevezetőben vázold, mi a konkrét haszna az együttműködésnek, a vásárlásnak!
  • Írd le, milyen kilátásokkal kecsegtet az ajánlat!
  • Közöld, miért kerested meg a reménybeli ügyfeledet!
  • És töröld ki az összes “eladós szakszöveget”! – Ettől nem leszel hitelesebb

Mindezeket röviden, lényegre törően közöld.

Ahogy írtuk, az ajánlatok nagyjából egy százalékából lesz vásárlás. Azaz száz e-mailt kell elküldened ahhoz, hogy legalább valamilyen érzékelhető eredmény legyen.

Azért, hogy ez javuljon vagy legalább fennmaradjon, sokat kell tenni. Egyebek mellett úgy kell megírni a levelet, hogy az felkeltse és fenntartsa az érdeklődést. Már az első egy-két mondatban fogd meg az olvasót. Ha nem így teszel, a levél egyből megy a kukába annak ellenére, hogy megnyitották.

Írd le, miért a Te terméked, szolgáltatásod a legjobb választás a leendő ügyfeled számára

Ha a várható eredmény jól érthető, felkelti az érdeklődést, akkor a sales e-mailt is végig fogják olvasni. Egészen addig a pontig, ahol átirányíthatod a reménybeli ügyfeledet a saját weboldaladra. De ehhez ne linkeket használj, inkább készíts egyedi gombokat. És ezeken is az ajánlathoz köthető felhívások szerepeljenek! Például: “Szeretnék többet tudni a xy termékről”.

A levélben kerüljük a “remélem, szép napja van…” töltelékszövegeket. Legyünk rövidek és lényegre törőek.

A cím/tárgy a legfontosabb

  • Milyen hosszú legyen a cím?

A MailChimp szakértői szerint ne legyen hosszabb a tárgy rész 50 karakternél.

  • Hogyan teszteljek?

Írj egy blogbejegyzést, aminek ugyanaz a címe, mint a leendő sales e-mailednek. Ha magas a katintási arány, akkor jó az irány. Ha alig nyitja meg valaki a posztot, akkor új címre lesz szükséged.

  • Mit írjak még a címbe/tárgyba?

Jó, ha földrajzi vonatkozást is adsz a levélnek. Írd bele bátran, ha a leveled kötődik mondjuk Szombathelyhez. Így valószínűleg többen kattintanak majd. De személyes infókat ne nagyon írj, attól nem lesz jobb a megnyitási arány.

És kerüld az “ingyenes”, a “segítség” és az ezekhez hasonló szavakat – ha így írod a leveledet, szinte egyből spamnek minősül.

De mi számít jó aránynak? Mennyien nyitják meg a levelet?

Ha a táborod legalább 25 százaléka megnyitja a sales leveledet, jó a címed. Ha ebből 8-10 százalék további információra tart számot, eredményes a kampányod. Persze igazi eredményről akkor beszélünk, ha vásárlás jön létre. Amennyiben az összes elért felhasználóból egy százalék vásárol, akkor megérte dolgozni.

Mi innen és innen is gyűjtöttünk infókat.


Szeretnél hasonlóan hasznos információkat kapni? Iratkozz fel az értesítési listánkra itt!

Milyen témában küldhetünk információt?

 

 

- eladás, Kereskedelem, marketing, Online, üzletszerzés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!