Hogyan és miért indítsunk Facebook hirdetést?

Először kezdjük ez utóbbival! A Facebook hirdetés alapjaiban véve olcsó, forgalomnövelő megoldás. Míg az internetes hirdetések korábban csak a nagy cégeknek voltak elérhetőek, ma már a kis vállalkozások is megengedhetik maguknak, hogy online hirdessenek. Ráadásul nagyon is pontosan tudnak üzeneteket célozni. A Facebook ugyanis már rengeteg opciót kínál fel. A régi “mindenkire lövünk” típusú újsághirdetés a múlté.. De mit ér a lehetőség, ha nem tudjuk, mire kell figyelni, amikor hirdetést indítunk?

A hatékonyság érdekében először is kutatást kell végezni. Derítsd ki, hogy kiket tudsz megcélozni és mivel! Indíts többféle hirdetést! Hasonlítsd össze az eredményeket! Az A/B teszten nem szabad spórolni. Ügynökségek egy-egy kampányban 10-15 féle hirdetést is indítanak. Erre nem szabad sajnálni a pénzt, ugyanis a céged számára nagyon értékes adatokkal gazdagodsz, ha következetesen tesztelsz.

Aztán nem árt kreatívnak lenni. Mivel a hirdetésnek csak egy-két másodperce van, hogy megragadja a figyelmet a hírfolyamban, ki kell találnod valamit, ami kiemeli azt a zajból. Persze az se jó, ha túl direkt a hirdetés. A közösségi médiában általában az egyszerűség a célravezető. Ma már nem rikító színű, nagy méretű betűkkel kell megszólítani a célközönséget. A direkt reklám ugyanis sokakat zavar, és nem hogy közelebb hozná a vásárlókat a márkához, inkább elriasztja őket. Fontos, hogy megtaláld az egyensúlyt a kettő között.

Ha megvan a kreatív, képi ötlet, jöhet a szöveg. Mivel 3 másodpercnél kevesebb időd van, hogy megragadd a böngészők figyelmét, erőteljes, rövid, tömör címsorra van szükséged. Fontos, hogy ebben szerepeljen a motiváció, illetve a termék, amire a célcsoportodnak szüksége van.

Érdemes arra is figyelni, hogy egy hirdetés egy célt szolgáljon. Döntsd el, hogy neked mi a konverzió, mit szeretnél elérni, csak erre az egyre próbáld rávenni a célközönséget.

Tedd mindezt egyszerűen! Ahogy már fent említettük, a Facebookon általában semmi bonyolultat nem keresünk, ezért lehet célravezető, ha a hirdetés a lehető legegyszerűbb mind szövegezésben, mind megjelenésben.

Egyértelmű motiváció, egyértelmű eredmény…

 

Kipróbálnád? Mi csak biztatni tudunk!

Hasonló témájú bejegyzések itt.

 

- hirdetés, marketing

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!