Hogyan indítják az évet a sikeres vállalkozók?

Egy biztos, nem vetik bele magukat egyből a munkába. Talán nem meglepő, hogy a többségnél tervezéssel indul az év.

A sikeres vállalkozók tudják, hogy le kell zárni az előző évet. Értékelni kell, és összesíteni a hibákat. Ahogy a pénzügyi eredményeket is. Ha ugyanis ezzel megvagyunk, biztonsággal tudunk éves tervet készíteni és 90 napos célokat kitűzni – ez utóbbi azért fontos, mert egyébként “elkényelmesedünk”. Ha nincsenek rövid távú célok, hajlamosak vagyunk halogatni a megvalósítást. Ezért a nagy terveket osszuk mindig apróbb részcélokra.

De ne csak üzletileg tervezzük meg a vállalkozás jövőjét. Hanem készítsünk egy egészségügyi stratégiát is. Tervezzük meg, hogy mikor megyünk szabadságra. Ahogy azt is, hogyan tudjuk a napjainkat úgy felépíteni, hogy meglegyen az egyensúly a magánélet és a munka között. Fontos, hogy egész évben sikerüljön kiegyensúlyozottnak maradni.

De azért készítsünk tervet a váratlan helyzetekre is!

A hosszú pihenés után nem könnyű újra a munkára koncentrálni. Az ilyen mini mélypontokon úgy tudsz a legkönnyebben átlendülni, ha nézel motivációs filmeket, hallgatsz inspiráló podcastokat vagy olvasol olyan könyveket, amik rávesznek a tervezgetésre. Ahhoz pedig, hogy egész évben sikerüljön fenntartani a motivációt, iratkozz fel szakmai hírlevelekre, fizess elő üzleti újságokra és készíts egy könyvlistát. Gyűjtsd össze, hogy mi mindent szeretnél elolvasni ebben az évben.

Szánj ezekre januárban legalább egy napot!

Összegezve: ezeket tedd meg az év elején!

  • Értékeld az előző évet!
  • Készíts 90 napos és éves tervet!
  • Írj stratégiát arra, hogyan hangolod össze az üzleti életet és a magánéletet!
  • Gondoskodj arról, hogy egész évben legyen motiváció!
  • Tervezd meg, mit teszel akkor, ha valami váratlan helyzettel szembesülsz!

- elemzés, marketing, munkaügy, Pénzügy, produktivitás, üzleti célok, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!