Hogyan lesz egy blogbejegyzésből több vásárlónk vagy új ügyfelünk?

Nem is gondolnánk, mekkora ereje van egy jól megírt blogbejegyzésnek. Egy rendszeresen vezetett céges blognak pedig óriási üzleti haszna lehet. Érdekel?

Persze ez nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Egy weboldalra feltöltött bejegyzésnek rengeteg kritériumnak meg kell felelnie. De ha ezeket sikerül teljesítenünk, akkor az elsők között lehetünk a Google találatai között, ez pedig nem kevés kattintást hozhat.

Nézzük, mit kell tennünk ahhoz, hogy sikeres legyen a blog poszt

Először is találjuk meg azt a kulcsszót, ami a legjobban jellemzi a tevékenységünket vagy a termékünket. Ezután vessük össze azzal, hogy mennyien keresnek erre a szóra, milyen eredményt várhatunk. Ezekhez használhatunk kulcsszótervező eszközöket. A legjobb, ha a Google Adwords tervezőjét vetjük be.

Ha a kulcsszó megvan, lássunk neki a szöveg megírásának. A kulcsszavakat írjuk bele a címbe, a bevezető részbe és a szöveg törzsében is használjuk többször. Arra azért ügyeljünk, hogy a kulcsszó arány ne legyen túl magas. Azt ugyanis nem szereti a Google. A 2-4 százalékos sűrűség ideális lehet.

Milyen hosszú legyen egy blogposzt?

Erről megoszlanak a SEO-s vélemények. Pár szavas poszt valószínűleg nem minősíthető szakértői tartalomnak a Google szemében. Ahhoz, hogy eredményt érj el, rendszeresen kell legalább 300 szóból álló bejegyzést publikálni.

A Contently szerint viszont a legtöbb megosztást generáló blogbejegyzések hossza 1 ezer 600 szó. Szerintünk a rendszeresen publikált 300-400 szó már hozhat jó eredményt.

A tartalom megírásakor törekedj arra, hogy ne tartalmazzon másolatot. A szöveg tagolt legyen. Szerepeljenek benne alcímek és jól átlátható felsorolások is.

A cél pedig az legyen, hogy segítsd az olvasót. Ezt leginkább úgy teheted meg, ha a bejegyzésben használsz képeket és videókat is. És még hivatkozol is.

Fontos SEO, keresőoptimalizálási szabály: ne a keresőknek írj tartalmat, hanem a felhasználóknak.

SEO

Ha kész vagy a tartalommal, nézd át a bevezető szövegedet, a meta leírást és a címedet újra. A Google ezeket fogja mutatni a keresőben a felhasználóknak, úgyhogy érdemes figyelemfelkeltő szöveget írni. A bevezető rövid és frappáns legyen, és feltétlenül tartalmazza a kulcsszavadat, kulcskifejezésedet. A cím hossza tekintetében a 60 karakter lehet az ideális. A Google csak ennyit mutat meg. A meta leírás, bevezető pedig akkor a legjobb, ha nagyjából 150 karakteres.

Arra ügyelj, hogy az emberek többsége főként az első és az utolsó három szót nézi meg, amikor keresgél.

A meta leírás mellett add meg a meta tag-ben a kulcsszavakat is. A Google ugyanis ez alapján tájékozódik. Ezeket a CMS, a szöveges tartalom feltöltő felületében tudod megadni.

Miért foglalkozzak ezzel ennyit?

Manapság a keresőoptimalizálás az online marketing egyre erősödő ága. A felhasználók nagy százaléka a vásárlás előtt a neten tájékozódik az adott termékről, szolgáltatásról. Az emberek a felmerülő kérdéseikre így keresnek választ. Ha megoldást egy, a termékhez, szolgáltatáshoz kapcsolódó blogoldalon találja meg, akkor elégedett lesz. Ha pedig így van, szívesebben vásárol. Méghozzá a Te oldaladról. Nem véletlen tehát, hogy a nagyobb cégek után a kisebbek közül is egyre többen áldoznak a rendszeresen vezetett blogokra.

Persze a tartalom önmagában nem elég. A jó blogbejegyzés hasznos, megfelelően optimalizált és más csatornákon is eljuttatható a közönséghez. Megosztható a Facebook-on és a hírlevél marketing során is bevethető. És olyan jó, hogy azt mások is idézik a saját oldalaikon, vagyis hivatkoznak rá. Ezzel is erősítve a Google szemében a mi oldalunkat.

 

Hasznos volt a bejegyzés? Szeretnél még többet olvasni az online marketing témában? Válassz érdeklődési listát és jelzünk, ha a Tégedet érintő témában került fel új bejegyzés.

Milyen témában lenne szükséged tanácsra?

 

- informatika, marketing, Online, SEO, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!