Hogyan osszuk be az időnket, hogy sikeresek legyünk?

A produktív munka nagyban függ attól, hogy miként kezeljük az időnket. Ha csak úgy megyünk a teendőnk után, ne számítsunk túl sok jó eredményre. Ne hagyjuk, hogy az idő határozza meg, mit tudunk elvégezni. Határozzuk meg mi, hogy mire szánunk az időnkből.

Amit egyébként a szakértők szerint úgy kell kezelnünk, mint a pénzünket. Áldozzunk belőle a munkára és a szabadidőre egyaránt. Butaságokra pedig ne pazaroljuk azt. Ja, és takarítsunk is meg időt, ahogy pénzt is. Amikor lehet, dolgozzunk többet, hogy később több idő maradjon az álmokra.

De honnan tudjuk, hogy mire kell időt áldozni?

Warren Buffett szerint úgy lehet meghatározni az igazán fontos dolgokat, ha leírunk 25 célt, ami a fejünkben van, és azokból kidobunk húszat. Ha a maradék öt elérésére koncentrálunk, nem ér minket csalódás az év végén. Merthogy ez egy éves terv.

Hasonlóan gondolkodik Marcus Lemonis, a CNBC “The Profit” című műsorának vezetője, vállalkozó is. Csak ő az öt teendőt egy napra osztja be. Ő reggel ír egy listát a legfontosabbakról, és azok megvalósítására törekszik.

Aztán egy másik nagy vállalkozónak, Bill Gates-nek is van egy nagyon jó taktikája az időgazdálkodásra. Ő azt javasolja: ne törekedjünk arra, hogy kitöltsük a naptárunkban az üres helyeket. Arra bíztat, hogy mindig hagyjunk üres időpontokat a teendők között. Így nem borul a nap, ha egy program valami miatt elhúzódik. Ha pedig marad egy kis időnk, mert minden a tervek szerint sikerült, azt áldozzuk magunkra.

Ahogy mondjuk Tina Willis, a Tina Willis Law tulajdonosa teszi. Ő azt vallja, hogy a reggeli munka után délelőtt szüksége van egy kis kikapcsolódásra. Szerinte egy napközbeni futás vagy más testmozgás segít egész nap mentálisan fittnek maradni és a munkára összpontosítani.

idő menedzsment

De az is segít az összpontosításban, ha a munka alatt kizárjuk a közösségi médiát. Egyesek erre külön appot használnak. A Cold Turkey például ilyen. Így biztosan nem vonja el a figyelmünket egy-egy Facebook értesítés, és nem zökkenünk ki a munkából.

Ki az, aki megteheti, hogy délelőtt elmegy edzeni, és nem dolgozik mondjuk késő estig?

Az, aki korán kel. A sikeres vállalkozók jellemzően nem alszanak sokáig. Erről itt írtunk korábban.

A Google egykori karrier-oktatója, Jenny Blake szerint sokat segíthet az időnk hatékony felhasználásában az is, ha rajzolunk egy elme térképet. Ebből látni fogjuk, mi a központi cél és mik azok a teendők, amik ennek az elérését közvetlenül szolgálják. Ezzel a vizuális módszerrel nagyon hatékonyan beosztható a napi idő. Így a nehéz feladatokat például a produktív időszakunkba szervezhetjük. Míg a kevésbé megterhelőket olyan időpontokra, amikor már nem biztos, hogy az aznapi teljesítményünk csúcsán vagyunk.

Viszont ahhoz, hogy ez működjön, már korán reggel tervezni kell a napot. Lehetőleg az első órában. Köztudott ugyanis, hogy az ébredés utáni első óra az, ami nagyban befolyásolja az egész napunk hangulatát. Ha ebben az időszakban sikerül letisztázni, hogy mit mikor csináljunk, nem indul feszülten a nap.

Ide kapcsolódik: A sikeres időbeosztáshoz szükség van arra, hogy képes legyél “nemet” mondani, és felejtsd el a multitaskingot.

Végül: nagyon fontos, hogy rendszerben gondolkodj. Ha megvannak a napi rituálék és tervezhetők a mindennapok, következetesen fogod beosztani az idődet. Tudni fogod, mik a prioritások.

Hajrá, próbáld ki Te is ezeket!

- produktivitás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!