Így éld túl kis cégként a koronavírust!

Kijelenthetjük, hogy olyan időszakba léptünk, amit egyetlen vállalkozás – sem kicsi, sem nagy – nem tapasztalt eddig. Az állapotok egészen szokatlanok a kis cégek tulajdonosainak is. Vállalkozni semmilyen korban nem egyszerű, a jelenlegi viszonyok pedig csak még nagyobb kihívás elé állítják a vezetőket.

Sokan eleve a túlélésért küzdenek, másoknak “csupán” az egész üzletet kell átvariálni ahhoz, hogy fennmaradjanak.

Az alábbiakban adunk pár tippet, ami segíthet abban, hogy legalább megtarthasd az alkalmazottaidat, a meglévő ügyfeleinket, és hogy ne kelljen végleg bezárni a kaput.

A pénzforgalomra ilyenkor kiemelten kell figyelnünk. A legtöbb cégvezető számára a legnagyobb aggodalom ilyenkor, kezdetben legalábbis mindenképpen, hogy miként fogja fizetni a számláit a következő időszakban, és vajon meddig fog tartani ez az állapot. Természetesen nagyon nehéz megválaszolni ezeket a kérdéseket, de egy kis felhalmozott tartalék nagy segítség lehet a tervezésben. Tudni kell, hogy milyen forgalomra, bevételre lehet számítani, hogy fizetni tudjuk a következő hetek, hónapok kiadásait. Ahol szükséges, ott pedig optimalizálni kell.

Upset young businessman sitting at table with laptop while leaning his forehead on hands. Side view in front of big window with blurry city view outside.

Tájékozódj, hogy van-e valamilyen könnyítés az adófizetést illetően! Ugyanez igaz a hitelfizetésre is.

Ha szükséges, a kölcsön jó opció lehet, csak maradj a racionalitás talaján. Arról, hogy Magyarországon milyen gazdaságmentő intézkedések léptek életbe, a VMKIK Facebook oldalán tájékozódhatsz.

Elemezd, mik a nem létfontosságú költségek. Csökkentsd azokat, amik nem eredményeznek bevételt, vagy nem járulnak hozzá a kulcsfontosságú üzleti funkciók fenntartásához.

Legyen COVID-19 útmutatásod a szervezeten belül, amit aztán természetesen tartass is be. Erre általában jó megoldás, ha követjük az illetékes szervek ajánlásait. Ha szükséges, biztosíts fertőtlenítőt, védőfelszerelést!

Figyelj a marketingre is! Ilyenkor is szert lehet tenni új megrendelésekre. Előfordulhat ugyan, hogy kicsit jobban ki kell majd lépni a komfortzónából, de ez nem lehetetlen.

Ügyelj arra, hogy világosan kommunikálj a vevőiddel. Tegyél róla, hogy minél könnyebben kapcsolatba tudjanak lépni veletek, azaz könnyítsd meg számukra a termékek és szolgáltatások megvásárlását.

Használd a közösségi médiát, hogy a vevőid naprakészek legyenek. Ha eddig nem használtad volna, most itt az idő, hozz létre a cégednek saját profilt.

A távmunka biztos, hogy jó ötlet, élj vele, ha módod van rá!

Most megmutathatod, milyen vezető is vagy igazán. Maradj higgadt, biztosítsd az alkalmazottaidat arról, miszerint a lehető legtöbbet megteszel azért, hogy a cég egésze biztonságban átvészelje ezt a rendkívüli időszakot.

 

- válságkezelés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!