Így építhetsz ki hosszútávú kapcsolatot a vásárlóiddal

Mindannyian tudjuk, hogy milyen nehéz megnyerni egy új ügyfelet vagy vásárlót. Rengeteg pénzt és időt kell rászánnunk arra, hogy megcélozzuk a nagyobb, számunkra potenciális halmazt, amiből aztán nagy nehézségek árán sikerül vásárlást elérnünk. De ahhoz, hogy értékesítsünk, nem kizárólag az új ügyfelekre kell koncentrálni. Vagyis célszerű közel annyi energiát fordítani a korábban nálunk járt vásárolókkal történő kommunikációra, mint az újakra. Csak az ő esetükben talán valamivel egyszerűbb a helyzetünk, hiszen ők legalább egyszer már – remélhetően – elégedetten távoztak a pénztárunktól, vagy vették igénybe a szolgáltatásainkat.

De mitől is olyan értékesek a visszatérő vásárlók, megrendelők?

Erre viszonylag egyszerű magyarázatot adnunk: mert könnyebben tudjuk őket újra megcélozni, hiszen már ismerjük őket. Már amennyiben mérjük az igényeiket, a szokásaikat.

Hogyan lehetséges ez?

Például úgy, hogy folyamatosan kommunikálsz velük

 

Egy elkötelezett vásárló ugyanis nem csak egyszer vásárol, és nem feltétlenül a termék érdekli, hanem a cégünk mondanivalója, azaz a márkánk. Ez az, ami motiválja a visszatérésre. Ezért gondoskodj arról, hogy a vásárlóid mindig megfelelő és aktuális tartalmat találjanak a saját felületeiden (weboldal, közösségi felület), valamint igyekezz megcélozni őket újra számukra érdekes termékekkel, szolgáltatásokkal. Akár személyre szabott módon, mondjuk remarketing hirdetésekkel vagy hírlevelekkel.

Próbáld megérteni, hogy milyen a kapcsolatuk a márkáddal

Hogy jobban ki tudd szolgálni a vásárlóidat, fontos, hogy megértsd őket. Mi motiválja, mi érdekli őket. A weboldalad analitika adataiból rengeteg hasznos információt szűrhetsz le, amiből aztán tudsz majd következteti a szokásaikra. A Google Analytics például több száz, ha nem ezer információt gyűjt egy-egy látogatóról, amiket kielemezve az új és a régi ügyfelek vásárlásra ösztönzése is egyszerűbb lehet. Ha még nem méred az oldaladra érkező látogatókat, itt az ideje elkezdeni. 

Adj értéket!

A Te célod, hogy bemutass egy új terméket a vásárlódnak, a vásárlód igénye viszont az, hogy olyan terméket kapjon, ami értéket ad hozzá a mindennapi életéhez.

Az értékesítés során ezért hangsúlyozd ki, hogy mi az az érték, amit a te terméked képvisel, mi az, amivel jobbá teszi valakinek az életét.

Érezzék, hogy különlegesek

Ne Te és a céged legyen az, aki a vásárlás megtörténte után már el is felejtette az ügyfelét. Tudatosítsd inkább magadban, hogy ő, mármint az ügyfél volt az, aki miatt elkezdted értékesíteni a termékedet, a szolgáltatásodat. Ezt pedig érzékeltetned is kell vele. Így ha teheted, igyekezz minél személyesebb kapcsolatot kialakítani az ügyfeleiddel.

 

Összefoglalva:

 

Az eredményes működéshez a korábbi vásárolóiddal legalább annyit kell foglalkoznod, mint az újakkal. Kommunikálj velük folyamatosan, mérd a szokásaikat, és adj nekik személyre szabott ajánlatokat! Plusz érzékeltesd velük, hogy értük dolgozol.

- eladás, Kereskedelem, marketing, Online, üzleti célok

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!