Így gyűjts pénzt a tervezett projektedre – Mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen a közösségi finanszírozás?

Manapság meglehetősen nehéz pénzt szerezni egy induló vállalkozáshoz. De még egy működőhöz is. A bankok, az üzleti angyalok, a kockázati tőkések gyakran nem látják finanszírozhatónak az ötletet, ezért más módszerrel kell pénzt szerezni. A pályázatoknál pedig – ahogy látjuk – a gyártás a támogatható, így jobb híján marad a közösségi finanszírozás. De mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy ilyen crowfounding kampány?

Először is kell egy jó ötlet

Ez nyílván megvan, ha már a forrásszerzésnél tartasz. Szükség van egy jó sztorira, profi, egyben egyedi fotókra és legalább egy ütős videóra, no meg jó angoltudásra. Erős közösségi kampányt kell létrehozni. Meg kell találni az érdeklődőket, és meg kell győzni őket, hogy érdemes a projektedbe fektetni – ez kőkemény PR.

Szükség lehet továbbá egy olyan weboldalra is, ami lehetőséget kínál az érdeklődőknek, hogy tájékozódjanak. Mutasd be, hogy értesz az adott területhez, vázold az üzleti tervedet és csökkentsd a crowfounderekben a lehető legkisebbre a kockázattól való félelmet.

Kommunikálj rendszeresen a támogatóiddal! Posztolj bejegyzéseket időről időre – erre a kampány végeztével is figyelj. Legyél a bemutatkozáskor egyedi és humoros. És először inkább alacsonyabb finanszírozási célt, összeget állapíts meg.

közösségi finanszírozás

Kommunikálj folyamatosan a támogatókkal

Gyűjts támogatókat offline is. Tarts olyan bulit, ahol vendégül láthatod a közösségedet. Ja, és Te is támogass projekteket! Azok a crowfounderek, akik aktívak, gyakran sikeresebbek a saját közösségi projektjeikben.

Így indulj el!

Először a családtagokat, a barátokat vedd rá a támogatásra! Ez azért jó, mert mások így már látják, hogy van, akit érdekel a projekt. Könnyebben beindul a finanszírozási folyamat.

A közösségi finanszírozás menete

Kezdetben a családtagok, a barátok, a Facebook, a Twitter, az Instagram követők adnak támogatást. Nagyjából a szükséges összeg harmadát. Ezután jönnek azok, akik az újdonságra “harapnak” rá. A közösségi finanszírozás első szakaszában sokan azért támogatnak, mert egy új dolgot mutatsz meg. Egyszerűen teszik nekik az ötlet. Nagyjából a kampány felénél azonban alább hagyhat a lelkesedés, ekkor válik szükségessé az említett marketingmegoldások alkalmazása. Így ha a PR-ben ügyes vagy, lassabban, de folytatódni fog a finanszírozás. De megkérhetsz online szakembereket is, hogy segítsenek! Ha jól menedzseled a projektedet, előrébb kerülsz a támogatandó projektötletek között, és a crowfounder oldalt működtetők hírlevelébe is bekerülhetsz – ez nagy dolog.

Mi motiválja a támogatókat?

Egyrészt az, hogy egy egyszerű vásárlóhoz képest pártfogóként is tekinthetnek rá. Másrészt az adott termék kelti fel az érdeklődésüket, és ha támogatják a projektet, jutalmat kapnak. Ezért kézzel fogható “ajándékot” adj! A legtöbben egyébként 25 dollár körül adományoznak.

Egyesek szerint sokkal jobb közösségi módszerekkel forrást szerezni, mint befektetőkhöz fordulni. Ugyanis a “tömeg” nem szól bele a vállalkozás működtetésébe.

Még egy érdekesség: Mollick és Kuppuswamy (2014) kutatása szerint a Kickstarteren sikeres projektek többsége (90 százalék fölött) évek múltán is tovább működik vállalati formában és közel harmaduk évi 100 ezer dollár fölötti árbevételt ér el. A szerzők szerint a forrásgyűjtésen kívül ugyanilyen jelentős a marketing szerepe is. A forrásgyűjtés ideje alatt a kezdeményezők kapcsolatba lépnek a vásárlókkal, egyedi közösséget alakíthatnak ki, megismerik a piacot és széles nyilvánosságot kapnak – olvasható itt.

Ne félj új eszközökkel forrást szerezni! Inspirálódásként pedig nézz körül a közösségi finanszírozásra szakosodott oldalakon. Nem egy sikeres magyar projekttel találkozhatsz.

 

Ezek a legnépszerűbb oldalak:

 

- informatika, innováció, üzleti célok, üzletszerzés, vállalkozás indítás, vállalkozói hitel

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Egy válasz: “Így gyűjts pénzt a tervezett projektedre – Mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen a közösségi finanszírozás?”

  1. BurkonMedia profilképe

    BurkonMedia

    Egy jó példa:

    A közösségimarketing-megoldásokkal is foglalkozó RG Stúdió sikeresen gyűjtött össze majdnem 6000 dollárt egy olyan magyar nyelvű oktatóanyag megvalósítására, amivel a résztvevők a sikeres Facebook-hirdetések titkaival tudnak megismerkedni. Több mint 120 vállalkozó találta annyira jónak az ötletet, hogy már a megvalósítás előtt finanszírozza az online képzést.

    A teljes hír a napigazdasag.hu-n: http://www.napigazdasag.hu/cikk/49810/

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!