Így használd ki maximálisan a weboldaladban rejlő lehetőségeket!

Kétség sem fér hozzá, hogy napjainkban az üzleti életben elengedhetetlen egy használható weboldal. Az ügyfeleink, a vásárlóink ugyanis ezen keresztül fognak megismerni minket és ugyanitt veszik majd fel velünk a kapcsolatot is. Sőt, az értékesítés is egyre inkább erre a felületre tolódik.

Szóval közvetett formában biztosan származik bevétel a weboldalunkból. De egyre több cégnél – az online értékesítésnek köszönhetően – már közvetlenül is termel pénzt a céges site.

Ez indokolja azt, hogy a weboldalt egy véget ne mérő projektnek kell tekintenünk, nem pedig egy egyszeri teendőnek.

Ezt sokan elfelejtik vagy nem is tudatosítják.

Ahogy azt sem, hogy mit kell “tudnia” manapság akár a legegyszerűbb weboldalnak is. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, valószínűleg bevételtől esünk el. Ezt pedig nem engedheti meg magának egyetlen cég sem.

Nem csak a külső, a használhatóság is számít

A tervezés során könnyű megfeledkezni arról, hogy az oldalunk lényege nem csak a külseje, hanem a használhatósága is. Természetesen alapvető, hogy a grafikai megjelenést tekintve ne legyen benne kivetnivaló, de ennek kárára nem éri meg hanyagolni az UX-et (felhasználói élményt).

IHIHTFK8YH

A grafikai tervezés során törekedjünk az egyszerűségre és az átláthatóságra. Felhasználói szempontból igyekezzünk mindent tesztelni, és gondolkodjunk a vásárlóink fejével. Ezt sokan elfelejtik. A tesztelés során többnyire a következő kérdéseket kell feltennünk: “Elég egyszerű ez a megoldás?”, “Létezik jobb megoldás erre a problémára?” és így tovább.

Márkánk színe sok mindent meghatároz

Ha nem az arculatunknak megfelelő színeket használva készül az oldal, a beazonosíthatóság kerül veszélybe. Fontos, hogy a felhasználó tudja, melyik cég oldalon jár. Az arculati összhang hiánya sokakat riaszthat el. Nem mellesleg az egységes megjelenés profizmust is sugároz. Egyszerű dolog, mégis sokan vannak, akik nem foglalkoznak vele.

Ne hanyagoljuk el a SEO-t!

A SEO, azaz keresőoptimalizálás egy összetett terület. A technikai megoldásoktól egészen a tartalom írásig terjed. Leegyszerűsítve a lényege: az optimalizálás hatására az általunk meghatározott kulcsszavakra, kifejezésekre az első között szerepel oldal a keresőkben. Ennek az egyik alapja, hogy minél hasznosabb, jó minőségű tartalmat adjunk az oldalunkra érkezőknek. A te oldalad ilyen?

Ha érdekel a téma, ezt a bejegyzést olvasd el:

A sebesség is sokat számít

Az oldalad betöltési sebességét még a Google is nézi. A felhasználóidnak nem mindegy, hogy milyen gyorsan jutnak hozzá az általuk keresett termékhez vagy információhoz. Ha lassú a folyamat, azt észreveszik az ügyfelek, és el is hagyják az oldalt. Ha ez nálad is előfordul, kérj szakértői segítséget! Ahogy akkor is, ha nem optimalizálták mobilra az oldaladat.

Plusz áldozzunk a kommunikációra!

Ezt már a SEO-s témakörben érintettük. De nem lehet eléggé hangsúlyozni a friss bejegyzések jelentőségét. Lényeges, hogy az oldalunkra érkezők tudjanak tájékozódni a cégünkről, és a kínált szolgáltatásunkról is olvashassanak. Mondjuk a blogunkban megtalálják a kérdésükre a választ, és tudjanak kapcsolatba lépni velünk. Akár a közösségi felületeken keresztül. A weboldal mellett ma már legalább annyira fontos az is, hogy miként menedzseljük a Facebook vagy Instagram profilunkat.

Kapcsolód bejegyzésünk itt:

Összegezve tehát:

Egyszerű, egységes arculattal rendelkező, gyors és megfelelően optimalizált, rendszeres tartalommal ellátott mobilbarát oldal nélkül nem lehetünk igazán sikeresek. És ezek csak az alapok.


Ha még több részletre lennél kíváncsi, ezeket a bejegyzéseket olvasd el.

 

- Kereskedelem, marketing, Online, SEO, üzleti célok, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!