Így legyél te is jobb menedzser

Annak a jelei, hogy valakiből jó vezető lesz-e vagy sem, már gyermekkorban megmutatkoznak. Egy óvodai csoportban könnyedén megfigyelhető, melyik gyerekek a hangadók, kik szeretik irányítani például a játék menetét. 

Ezek a gyerekek felnőve aztán nagyobb eséllyel bontakoztathatják ki e tulajdonságukat, s kerülhetnek vezető pozícióba a hivatásuk során.

Mások vezetésére születni kell, ez egy olyan képesség, ami vagy megvan valakiben, vagy nincs

Ennek ellenére ne gondoljuk, hogy ez olyan könnyű feladat lenne. Ha eredményes vezetővé akarsz válni, professzionális szinten kell tudni irányítani, delegálni, ami bizony még a legkiválóbb vezetők esetében is jár némi erőfeszítéssel, odafigyeléssel. Ha alkalmazottaid vannak, vagy egy csapatot menedzselsz, akkor bizony egyedi tulajdonságokra is szükséged van.

De nézzük csak, hogyan lesz egy egyszerű emberből vezető, akit tisztelnek és akit hajlandóak követni a kollégák

A következőkre kell figyelned:

Légy tisztában azzal, hogy ez már nem elsősorban rólad szól: mostantól nem csak magadért vagy felelős, hanem egy egész csoportért. Neked kell motiválni, támogatni őket, foglalkoznod a problémáikkal.

Tudatosítanod kell magadban, hogy a legjobb munkavállalóidat bármikor elveszítheted: a jó alkalmazottakkal könnyű dolgozni, velük játszva lehet jó eredményeket elérni. Ebből következően tévesen azt gondolhatnád, hogy velük kevésbé kell foglalkozni. Ez viszont veszélyes is lehet, mert könnyen oda vezet, hogy biztosra veszed a jelenlétüket. Ha nem értékeled őket az igényeiknek megfelelően, könnyen találnak maguknak más munkát. Megtehetik, hiszen jók.

photo-1544717297-fa95b6ee9643

A munkád nagy része, hogy problémákat oldasz meg: nem csak a saját problémáidért, de a többiekéért is felelős vagy. Az empátia egy nagyon fontos vezetői erény e tekintetben. A munkavállalóid nem fogják elmondani a problémáikat, hacsak nem kérdezel rá azokra. Ha látják, hogy nyitott vagy feléjük és őszintén érdekelnek a gondjaik, a későbbiekben már bizalommal fognak hozzád fordulni a kisebb ügyeikkel is.

Jó, ha tudod, hogy a cég, amit vezetsz, nem a legfontosabb dolog az alkalmazottaid életében. Ha menedzser vagy, könnyű azt feltételezni, hogy mindenkit ugyanannyira érdekel a cég, mint téged. Ez nem így van. Minden ember egyedi, megvannak az álmai, a céljai, a kapcsolatai és a magánélete. Egy jó menedzser ismeri az alkalmazottait a munkán kívül is.

Légy jó hallgató! Az aktív hallgatás nem is olyan könnyű, mint azt feltételezzük. Gyakorold!

Végezetül légy pozitív, derűs vezető. Ha valami nehézség, probléma adódik a cég életében, ezzel a tulajdonsággal lehet leginkább motiválni a dolgozókat, s átlendülni a gondokon.

Fogadd meg a tanácsainkat, hogy a beosztottaid számára te lehess a legjobb menedzser!

 

- csapatépítés, munkaügy, üzleti célok, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!