Hogyan lesz üzlet a Facebook hirdetésből?

Nézd meg, hogyan lesz üzlet pár forintból! A Te cége fent van a Facebookon? Valószínűleg igen. És próbáltad már hirdetéssel népszerűsíteni a terméked? Nagy hiba, ha nem. Ha jól megfogalmazott tartalommarketing stratégiát követsz, olcsón szerezhetsz új ügyfeleket. Mivel a Facebook hirdetés földrajzilag, érdeklődési kör szerint (és még számos paraméterre) is célozható, gyakorlatilag garantált a siker. De azért nem árt szakszerűnek lenni.

Tudsz olyan hirdetést mondani, ahol már 9-10 forintért lehet bejegyzéshez köthető aktivitást elérni? Keveset. Nem igazán van a piacon olyan hirdetési forma, ami ilyen kis összegből hoz kattintást. Egy jól célzott hirdetés 1000 forintból már 3 ezer felhasználót elér. Napi 10 ezer felhasználó megszólításáért tehát nagyjából 4 ezer forintot kell elköltenünk.

Ez persze még csak az elért felhasználók száma. De mennyiből lesz üzlet?

Nyilván minden vállalkozó elsősorban értékesíteni szeretne. Szolgáltatást vagy terméket. Ahhoz pedig, hogy a Facebook hirdetésből üzlet legyen, nem elég csak kitennünk a hirdetést és várni. A hirdetésből a leghatékonyabban úgy lehet üzlet, ha először követővé tesszük az érdeklődőket. Aztán vásárlóvá. A folyamat azonban nem ilyen egyszerű.

 

így lesz üzlet a Facebook hirdetésből

 

Nézzük lépésről lépésre!

Célszerű először tehát a potenciális érdeklődőket követőkké, az oldalunkat like-olóvá tenni. Még egyszer: célozzunk földrajzilag, érdeklődési kör, nyelv és korosztály alapján is, esetleg az ismerősünk ismerőseinek. Ezután hirdessünk a közösségünk tagjai körében (hiszen az organikus elérés csak tíz százalék). Az így elért felhasználókat pedig – mondjuk kedvezményért cserébe – tegyük hírlevél feliratkozóvá egy olyan landing oldalon keresztül, ahol a termékünket, a szolgáltatásunkat még egyszer részletesen bemutatjuk. Ugyanitt teremtsük meg a lehetőségét annak, hogy online vásároljanak vagy felvegyék velünk a kapcsolatot.

A kampánynak ezen részének tehát itt a vége, a “tölcsérünkön” végighaladva a több ezer felhasználóból lesz 20-30 üzlet, azaz vásárlás. De ha ügyesek vagyunk, még több. Főleg ha használjuk az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket is.

A marketing akciókat azonban érdemes rendszeresen megejteni, mindig új tartalommal, hiszen lehet, hogy az egyik termék az egyik felhasználót érdekli, a másik pedig a másikat.

 

Látszik tehát: a Facebook hirdetésből induló, szakszerűen végigvitt marketingfolyamat szinte minimális pénzből hozhat üzletet, vásárlót. A stratégiát viszont meg kell tervezni, ez pedig nem könnyű feladat. Ezért az online marketing kampány lebonyolításához kérj tanácsot Szombathelyen itt.

- hirdetés, marketing, Online, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!