Így találnak meg az igazán jó álláslehetőségekkel a LinkedIn-en

Számtalanszor utaltunk már arra, hogy erős énmárka nélkül kisebb esélyed lesz elhelyezkedni a számodra legideálisabb munkahelyen. Az énmárka építéshez viszont nagyon is hozzá tartozik a LinkedIn profil folyamatos és tudatos menedzselése. Amiről eddig kevés szó esett itt, a blogunkban. Pedig fontos, hogy foglalkozzunk a témával. Az évek során ugyanis megfordult az eljárás. Ma már inkább a fejvadászok keresnek meg, nem te küldesz önéletrajzot nekik. Ezért is vált a LinkedIn a HR-esek egyik legfontosabb platformjává. Ahol jelenleg egyébként több mint 500 millió profil található meg. Persze nem kap mindenki állásajánlatot, de azok, akik ügyesen menedzselik a profiljukat, előbb-utóbb számíthatnak megkeresésre.

De mit tesznek ők? Mutatjuk, hogy mit javasol az Inc.com szerzője, hogy te is kitűnj a tömegből.

linkedin-vasigazdasag

Először is ne mutasd, hogy aktív munkakereső vagy. A fejvadászok nem igazán keresik a munkanélkülieket. Ha azt látják, hogy nem vagy keresett, vagy régóta állástalan vagy, nem keltesz túl jó benyomást. Bátran írd le ezért, hogy milyen projekteken dolgozol, dolgoztál.

De túlságosan azért ne fényezd magadat. Ezért a bemutatkozódat is inkább harmadik személyben írd.

Méghozzá úgy, hogy tartalmazzon kulcsszavakat. A LinkedIn algoritmusa ugyanis erőteljesen kulcsszó vezérelt. Vagyis nagyon lényeges a skillek feltüntetése. Írd meg, mihez értesz, miben vagy jó. Gondolkozz kicsit a HR-es fejével!

És kapcsold be a titkos kapcsolódat: a privacy beállítások alatt találsz egy gombot, amivel elérheted, hogy a HR-esek (akik a LinkedIn-t használják) lássák: nyitott vagy az új lehetőségekre. Ezt csak nekik jelzi a rendszer, senki másnak. A LinkedIn ezt a beállítást a jelenlegi munkahelyed elől is igyekszik elrejteni. Az erre vonatkozó infók linkjét itt találod: https://www.linkedin.com/psettings/jobs/profile-shared-with-recruiter

A jó szöveg és a precíz beállítás sajnos nem elég. Megfelelő profilképre is szükséged lesz. Egy kép többet mond ezer szónál – tartja a mondás. Ami a LinkedIn-en hatványozottan igaz. Sokan fél vállról veszik ezt, ami miatt komoly lehetőségektől esnek el. Ne járj te is így!

A kapcsolatok menedzselése is fontos lehet az előrejutásban. Ha ismerőst veszel fel LinkedIn-en, akkor meg kell adnod, hogy honnan ismered az illetőt és írnod is kell neki. Igyekezz csak azokat bejelölni, akiket ismersz, és ne élj vissza a lehetőséggel (egyből ne kérj semmit).

Lényeges az is, hogy legyen mindig naprakész a munkatörténeted: szinkronizáld a hagyományos önéletrajzodat a LinkedIn profiloddal. Győződj meg arról, hogy minden egyezik. Egyébként kellemetlen lehet, ha ferdítésre utaló jeleket talál a HR-es.

Végül egy bónusz tipp:

Felejtsd el a hétfőt! Kapcsolat építésre a hétfő a legkevésbé alkalmas. Péntek környékén biztosabban kapsz pozitív választ, ha itt kommunikálsz. Legalábbis a felmérések ezt igazolják.

Szóval ha váltanál vagy csak szabadúszóként vennél részt valamilyen új projektben, nem árt, ha rendben van a LinkedIn profilod. Tedd meg az első lépéseket most!

- munkaügy, Online, üzleti célok, üzletszerzés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!