Így teljesülhetnek a céljaink

Az ideális cél megválasztása nem könnyű. A cél teljesítése pedig még ennél is nehezebb. Főleg akkor, ha nem ismerjük ezeket a praktikákat.

Sokan buknak el egy vállalkozás indításakor például azzal, hogy nincs mérhető céljuk. Sok pénzt keresni vagy függetlennek lenni nem cél. Konkrét árbevételt elérni vagy bizonyos számú új ügyféllel szerződni viszont már az.

Mi a különbség a kettő között?

Az, hogy az előbbire nem tudsz pontos stratégiát alkotni, az utóbbi eléréséhez viszont tudni fogod, hogy konkrétan mit kell lépned, hiszen mérhetőek az eredmények.

Ezeket a lépéseket pedig le kell írnod – ahogy a teljesülést is.

Ennek azért van nagy jelentősége, mert az agyunk komolyabban veszi azokat a dolgokat, amiket felírtuk valahova. Érdekes, de így van. Próbáld csak ki!

Részcélok mindig kellenek.

Bármilyen egyszerű egy végcél, annak elérését bontsd kisebb teljesítési szakaszokra! Így megtanítod magadat arra, hogy a nagyobb célok elérésében is következetesen haladj előre. Attól még, hogy kis erőbefektetéssel is tudsz új munkaeszközt venni, ne tedd. Mindig tűzd ki, hogy milyen munka elvégzése után kerülhet sor a beszerzésre. Ha ezt megteszed, a munka is értelmet kap és a beszerzés értéke is nagyobb lesz számodra. Így tudni fogod, hogy működik a vállalkozás, ami motivál arra, hogy fejlődj.

Persze – ahogy az enterpreneur.com oldalán is írják – nem biztos, hogy minden feladatot el kell végezned, ami eléd jön a munka során. Mérlegeld, hogy az mennyire kapcsolódik a részcélokhoz! Illetve nézd meg, hogy érdemes-e delegálnod a feladatot, vagy szükség lehet-e szakértő bevonására. De az is lehet, hogy egyszerűen csak nemet kell mondanod, ha az adott feladat nem szolgálja a sikert.

A megvalósításról pedig annyit: minél tovább tologatod, annál kisebb lesz az esélyed a sikerre. Ha például megfogalmazódik benned egy vállalkozás indításának az ötlete, de csak egy év múlva lépnél, akkor is azonnal állj neki a munkának. A célok kapcsolódjanak az előkészítéshez. Kezdd a megvalósítást a vállalkozói ismeretek elsajátításával, vagy kezdj el konkurenciát elemezni…! – sorolhatnánk. Így lesz esélyed vállalkozást indítani. Ellenkező esetben: ha azt mondod, egy év alatt még sok minden lehet, pont a célod ellen teszel. Valójában nyitva hagyod annak a lehetőségét, hogy ha valami történik, le is mondasz a vállalkozás alapításról. Ahelyett, hogy egy stratégiát találnál ki arra az esetre, ha közbejönne valami.

Szóval megvan a célod? Cselekedj már most!

 

- munkaügy, produktivitás, üzleti célok

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!