Instagram vállalkozóknak? Mire jó, hogyan használjam?

Sok hazai vállalkozó csak a Facebookon van jelen, pedig az Instagram itthoni fejlődésével egyre inkább indokolttá válik az ottani jelenlét is. De kinek?

Elsősorban azoknak, akik nemzetközi szinten kereskednek, kereskednének. És valamilyen egyedi, például kézműves termékekkel. Mivel az Instagram egy fotómegosztó alkalmazás, ezért itt elég nehéz népszerűsíteni a szolgáltatást. Bár ha a turizmusra gondolunk, egy-egy látnivaló – kreatívan fotózva – igencsak vonzóvá tehető a turisták számára.

De hogyan lesz egy fotóból vásárló vagy új ügyfél?

Vegyünk példaként egy Vas megyei vállalkozót. Kézműves, egyedi, fából faragott mobiltelefon tokokat gyárt. Van weboldala, online áruházzal. És nemzetközi értékesítést is tervez. Nyilván hatalmas kampányokra nincs pénze, viszont az Instagramon rengeteg potenciális vásárlót érhet el. És itt a potenciális vásárlókon van a hangsúly. Ugyanis a feltöltött fényképeket úgynevezett hashtag segítségével tudjuk célozni.

Az elmúlt évben az internethasználók csaknem 30 százaléka jelen volt az Instagramon.

Először is a kész termékről készítünk egy kreatív fotót. A lényeg, hogy a kép jó minőségű legyen. Majd megadjuk a célzásként használt hashtagaket.

Például: #iphone #iphonecase #woodcase #woodcaseiphone, de a #wooddesign megjelölések is nyerők lehetnek. Természetesen a magyar megfelelőket sem érdemes kihagyni. És ha már látják a képünket, az elérhetőségünket is érdemes feltüntetni. Írj rövid leírást a képhez, posztold azt is, hogy hol tudják megvenni a termékedet. Érdemes követőket is gyűjteni, így ők már rendszeresen megkapják a termékedről készült fotókat.

instagram vállalkozóknak

És jönnek a lájkok, valamint – remélhetőleg – a vásárlók is.

Hasonló az elv a turisztikai látványosságoknál is. Ha van a környezetedben egy szép erdő, egy hangulatos erdészház vagy bármi, ami szerinted vonzó lehet, posztold a fent említett elvek szerint. Nem kell nagyon extra látnivalókra gondolni, a lényeg, hogy rendszeresen posztolj és legyen hangulata a képeknek…

Ami pedig ugyancsak fontos információ lehet: a kutatások szerint az Instagram felhasználók jóval könnyebben vásárolnak. A felhasználó életkorát nézve pedig az állapítható meg, hogy 44 százalékuk a 18-29 éves korosztályba tartozik, 28 százalékuk pedig a 30-44 évesbe. A többség tehát fiatal, vegyük ezt is figyelembe a célzáskor.

Helyi, lokális piacra termelőként van esélyem?

Vas megyei, helyi piacra termelő vállalkozásként nem feltétlenül érdemes jelen lenni. Ugyanis csak akkor profitálhatsz a posztokból, ha mondjuk a #szombathely hashtaggel töltesz fel képet. Sokra nem mész azzal, ha Amerikából kedveli valaki az oldaladat, miközben külföldre nem értékesítesz.

Vágj bele!
Ami nagy előnye az Instagramnak, hogy egy kis Vas megyei településen dolgozó kézművesként is nagyjából annyi esélyed van eladni, mintha nagyvárosban élnél. Sőt… Tegyél egy próbát!

- marketing, Online, üzletszerzés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!