A jó kapcsolatokon múlik, hogy mennyire lesz eredményes a céged

Azzal talán nem árulunk el nagy újdonságot, hogy jó kapcsolatok nélkül aligha lehet sikeres vállalkozást építeni. Az viszont már érdekesebb lehet, hogy miként lehet ügyesen menedzselni ezeket a kapcsolatokat.

Például a közösségi médián keresztül. Bármennyire is idegenkedünk ettől, manapság ez az egyik legjobb terep arra, hogy ápoljuk a kapcsolatainkat. De nem kell mindenkivel személyesen kommunikálni. A “vörös szőnyeget” csak hagyd meg a forgalmad 80 százalékát hozó 20 százaléknak. Erről itt írtunk korábban. 

Szóval limitálni kell a folyamatos networking kapcsolatok számát. Hozz létre szegmenseket, 10-es, 50-es, 100-as listákat aszerint, hogy kik a legfontosabb kapcsolatok számodra. Kik segíthetnek a fejlődésben. Ez lehet régi vagy új kliens, munkatárs, mentor, szponzor, barát, vagy bármilyen ismerős. A lényeg, hogy tudatosítsd, milyen célok elérésben segíthet az adott személy.

Ezeknek a kapcsolatoknak a kigyűjtésére időt kell áldoznod. Böngészd át a telefonod névjegyeit, az Instagram, a LinkedIn, a Twitter és a Facebook fiókodat is.

Ezt követően gondold végig, hogyan tudsz kapcsolatban maradni velük: a kapcsolattartás módja személyek szerint eltérő lehet. A fontossági lista célja, hogy így gondolkodj azon, kivel milyen kommunikációs módszer lehet a célravezető.

Ha például sokat vezetsz, akkor hívj fel minden nap valakit az egyik listádról. A fontosabb kontaktok esetében heti egyszer próbálj meg időt keríteni egy személyes találkozóra. Így folyamatosan forgathatod, hogy kivel lépsz kapcsolatba úgy, hogy senkit nem hanyagolsz el.

A kevésbé fontos ügyfeleknek, partnereknek pedig küldj legalább havonta egy személyes e-mailt. Lényeges, hogy náluk se vesszen feledésbe a neved.

Végül: ne felejts el elemezni!

Három havonta érdemes összegezni az eredményeket. Ha egy rövid időt rászánsz a stratégiád kiértékelésére, később még hatékonyabb lehet a networking. Az értékelés után az is kiderül, kik kerülnek fel a listádra, és kiket kell eltávolítani vagy kevésbé fontos kapcsolatnak minősíteni.

Tudjuk, ez mind sok idő. De ahogy a bevezetőben is említettük: jó kapcsolatok nélkül nincs fejlődő vállalkozás. Szóval ha tetszik, ha nem, vállalkozóként erre kell időt áldozni.

 

Kapcsolódó cikkek itt.

- marketing, munkaügy, üzleti célok, Vállalkozásfejlesztés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Egy válasz: “A jó kapcsolatokon múlik, hogy mennyire lesz eredményes a céged”

  1. Bánki Tamás profilképe

    Bánki Tamás

    Ezzel tökéletesen NEM értek egyet: “Szóval limitálni kell a folyamatos networking kapcsolatok számát. Hozz létre szegmenseket, 10-es, 50-es, 100-as listákat aszerint, hogy kik a legfontosabb kapcsolatok számodra. Kik segíthetnek a fejlődésben.”

    Azt gondolom, hogy NEM SZABAD LIMITÁLNI a networkünk méretét. Ez óriási hiba. Soah nem tudhatjuk, hogy kinek van olyan kapcsolata, amivel előre tudja lendíteni az ügyünket (for profit, vagy non profit) .

    Minden ilyen tevékenység csak a bezárkózottságunkat erősíti.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!