Karácsonyi ajándékozásI trend – Webáruházban vásárolunk, és 6 ezer forinttal többet költünk az idén

Többet költünk az idén karácsonyra, mint a korábbi években. Az viszont nem változott, hogy ebben az évben is inkább online vásárolunk a hagyományos boltok helyett.

Az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével kutatta az ajándékozási terveket a hazai internetezők körében. Az eredményből látszik, hogy valamelyest javult a hazai foglalkoztatási helyzet. Idén karácsonykor ugyanis 18 százalékkal többet költünk ajándékra. Ez azt jelenti, hogy 2018-ban az átlagos költés 41 ezer forint, ami 6 ezer forinttal több, mint egy éve. Ebből a keretből átlagosan 7 személyt ajándékozunk meg. Nagyobb összeget természetesen a családtagokra áldozunk. Szóval a 41 ezer forint nem egyenlő arányban oszlik el a megajándékozottak között.

Hol vásárolunk?

Az ajándékokat a többség online szerzi be. Nagyjából a hazai internetezők háromnegyede tesz így (77 százalék). Persze ez nem azt jelenti, hogy nem megyünk hagyományos áruházba. Viszont egyesek ezt csak azért teszik, hogy ajándékötleteket gyűjtsenek. De szívesen tájékozódunk, inspirálódunk akciós újságokból is. Viszont az internetezők 36 százaléka inkább nem bízza a véletlenre az ajándék kiválasztását. Ők megkérdezik a szeretteiket, hogy minek örülnének igazán. A hagyományos boltokban egyébként 64 százalék vesz ajándékot az idén.

iPad értékesítés

Az internetezők 18 százaléka külföldről rendel meglepetést, ők átlagosan 10 ezer 500 forintot költenek minderre.

Végül: mi kerül a kosárba?

Ezt nagyban befolyásolja az, hogy mit kínál kedvezményesen az adott bolt, illetve webáruház. A válaszadók 46 százaléka figyeli az akciókat is. Míg 38 százalék kizárólag a leértékelt termékek közül választ. A válaszokból tehát nagyon jól látszik, hogy az érintettek nagy része impulzív vásárlónak tekinthető. Persze attól még, hogy keressük az akciókat, a minőségre is odafigyelünk. Az internetezők 80 százaléka ezt is elsődleges szempontnak tekinti a karácsonyi ajándék vásárlásakor.

A konkrét termékeket nézve az idén is minden második meglepetés tartalmaz valamilyen ruházati cikket. Amit az alábbi ajándékok követnek a népszerűségi listán:

  • játékok (44 százalék)
  • szépségápolási és kozmetikai termékek (42 százalék)
  • lakberendezési, barkács- és lakásfelszerelési tárgyak (31 százalék)
  • könyvek, filmek, zenék (27 százalék)
  • szórakoztató elektronikai eszközök (23 százalék)
  • okostelefonok, tabletek és kiegészítőik (23 százalék)
  • háztartási és konyhai eszközök (22 százalék)
  • számítástechnikai eszközök (19 százalék)
  • órák, ékszerek, divat kiegészítők (18 százalék)

Nem csak a tárgyak, hanem az élmények is szóba jöhetnek karácsonyi ajándékként – főként a fiatalabb korosztálynál. Úgy mint:

  • vásárlási utalványok (15 százalék)
  • digitális termékek és előfizetések (10 százalék)
  • különböző élmény-ajándékok (utazás, szórakozás, belépők, programok)

A fentiekből nagyon jól látszik, hogy mennyire fontos az online jelenlét. Az a cég, amelyik nem rendelkezik webáruházzal, manapság rendkívül nagy hátrányba kerül. Persze attól még, hogy van egy jó webshopunk, egyből nem jönnek a vevők. Ehhez marketingre is áldozni kell. Ha ehhez szeretnél tippeket, ezek a VasiGazdaság bejegyzések segíthetnek.



 

- Kereskedelem, marketing, Online, üzletszerzés

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!