Légy kreatív! – Ebben van a siker záloga

Vajon a kreatív ember már a génjeiben hordozza ennek a képességnek a kulcsát, esetleg a kreativitás tanulható, fejleszthető kompetencia lenne?

Az alábbiakban megpróbáltunk utánajárni ennek a kérdésnek, illetve annak is, miért lett az üzleti világ egyik sarokköve ez a képesség.  

Amikor az ember a kreativitásra gondol, akkor többnyire grafikusok, festők, írók, egyszóval elsősorban valamifajta művészi foglalkozású emberek jutnak az eszébe. Pedig kreatívnak lenni nem csak ilyen síkon lehet. Az üzleti életben a kreativitás nem művészi. Ahogy egy művész lehet kreatív, úgy egy szoftverfejlesztő, értékesítő vagy matematikus is.

A közelmúltban a LinkedIn Learning egyik elemzéséből kiderült, hogy mi az a kulcsfontosságú kompetencia, amire egy cégnek ma a legnagyobb szüksége van. Nem meglepő módon a kreativitás nagyon előkelő helyen végzett.

A listát, szintén nem meglepő módon, technikailag a cloud computing vezette, de a második helyen már a kreativitás állt. Ami leginkább azért is meglepetésszerű, mert ez egy soft-skill, azaz szociális készség. Mondhatjuk tehát, hogy szakmailag hiába profi egy állásra jelentkező, ha nem képes kreatívan, megújító módon gondolkodni, úgy valószínűsíthetően nem ő lesz a nyerő az adott pozícióra.

Így hát, ha megtanulod, hogyan legyél kreatívabb, az nagy előnyére lesz a karrierednek.

De hogy mi is az a kreativitás? Tulajdonképpen annyit tesz: a problémák megoldása újszerűséggel és relevanciával. Fontos tisztában lenni azzal, hogy a kreativitás egy tulajdonság, és mint ilyen, tanulható.

A kreativitás lényege a problémamegoldás és a teremtés. Oldjuk meg a problémát, kínáljunk rá tényleges megoldást. Illetve oldjuk meg úgy a problémákat, hogy az eredeti legyen, nem elvárható, hanem inkább újszerű.

A kreativitás manapság, a gépesítés küszöbén állva fontosabb, mint valaha. Ma már az a cél, hogy a lehető legtöbb munkát gép végezzen. Egy újság esetén végül nem marad majd más, csak az író, a többi „hozzávalót” drasztikusan le lehet csökkenteni. Amit nem lehet, az a kreativitást igénylő teendő. Azt, akinek létre kell hoznia, meg kell oldania valamit.

És azért ez jó hír. Míg nem tart ott a robotizálás, hogy ezeket a kompetenciákat játszva átvegyék tőlünk, hús-vér, érző emberektől, addig van hova, van miért fejlődni ezen a téren is.

Éppen ezért, ha a jövődet akarod egyengetni, az egyik legjobb befektetés, ha a kreativitásodra építesz.

 

- munkaügy, produktivitás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!