Manapság így építenek bizalmat a vállalkozások – Vagyis így kellene építeni

Bizalom nélkül nincs üzlet – tarja a legtöbb vállalkozó. Ezért nem kérdés, hogy a siker érdekében tudatosan kell áldoznunk bizalom építő megoldásokra.

Az embereket sok csalódás éri manapság, ezért nem lepődhetünk meg azon, ha az új üzletfelek elsőre kicsit bizalmatlanok velünk szemben. Ebben általában nincs semmi személyes. Egyszerűen túlterheltek vagyunk és  túl sok a körülöttünk lévő “zaj” is. Így nehéz megalapozott döntést hozni, ami kezdetben bizalmatlanságot szül.

De ezen lehet változtatni.

Ha úgy építjük fel a marketinget, hogy ösztönözzük a tapasztalatok megosztását, nyert ügyünk van. A Nielsen kutatása szerint ugyanis az emberek  83 százaléka megbízik a barátok és a családtagok ajánlásában. De ez meglehetősen komplikált dolog.

Social Proof Marketing

Ennél egyszerűbb módja is van a bizalom építésének. Ez a “Social Proof Marketing”. Ami olyanokat takar, mint a közösségi oldalunkon vagy a weboldalunkon lévő, megfelelő minőségű és mennyiségű felhasználói termékértékelés. Ha látunk egy terméket 4.8 csillaggal 2 ezer embertől, akkor egyből elfogadjuk, hogy az valami jó.

De ez csak egy példa. Sok ilyen, bizalom építő webes elem létezik.

Mint például a kommentek. Ha a felhasználók beszélnek a termékedről, az jó dolog. Ha pozitív az értékelés, az még jobb. Ösztönözd ezért a vásárolóidat arra, hogy szóljanak hozzá a termékeidhez!

Vagy a fent már említett értékelésekre. Ezek nem takarnak mást, mint egy csillagos, pontozott értékelést. Amik lehetnek közösségi oldalon vagy a saját weboldalon – mindegy. A lényeg, hogy valaki névvel, arccal mond véleményt.  

Aztán ott vannak az elismerések. Ha kaptál díjat, vagy foglalkozott a cégeddel, a termékeddel egy népszerű újság, portál vagy minősítő szervezet, azt mutasd meg. Tedd ki a logót jól látható helyre! Ez komoly bizalom építő megoldás. Ha egy felhasználó látja, hogy bizony téged és az üzletedet auditálja egy nagyobb szakmai közönség, akkor már nyeregben vagy.

Végül: a közösségi médiában nem csak a csillagok számítanak. A bizalom építés lényeges eleme, hogy hány követővel rendelkezel, mennyi a lájk a bejegyzéseken, hiteles-e a profilod. Ma már minden a közösségi médián játszódik, és itt bizony mindent látnak az emberek. Milyen értékeléseid vannak, hogyan kezelsz egy publikus ügyfél panaszt.

A felsoroltakból látszik, hogy hatalmas ereje van a közösségnek az üzleted hitelesítésében. Figyelj ezért a Social Proof Marketingre is! Sok múlhat rajta. Hiszen bizalom nélkül nincs üzlet.

 

- eladás, Online, üzleti célok, üzletszerzés, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!