Mennyi névjegykártyát kell kioasztani ahhoz, hogy összejöjjön egy üzleti kapcsolat?

Egy üzleti eseményre rendszerint konkrét céllal megyünk. Minél több gyümölcsöző kapcsolatra szeretnénk szert tenni. De vajon mennyi névjegyet kell kiosztani ahhoz, hogy sikeres legyen az “akció”?

Nem biztos, hogy ezzel célszerű mérni. Merthogy a névjegykártya kiosztása mellett számos egyéb teendőnk is van egy ilyen eseményen. Például beszélgetnünk kell. Nem pedig “kiszórni” minden névjegyet. Először hallgassunk és kérdezzünk, majd prezentáljunk. De csak pár mondatot szánj a céged bemutatására és kizárólag a legfontosabbak említsd meg. Inkább csak hallgass. A másik fél mondandójából pedig hámozd ki azt, hogy neki mi okoz nehézséget az előrelépésben. Addig kérdezgesd, amíg ki nem derül, mi az, ami a te profilodat érintő probléma. A beszélgetés célja mindig az legyen, hogy olyan dolgokat találjatok ki, ami mindkét fél számára hasznos. Ha ez már világos, akkor itt az idő: add oda a névjegyed.

Ha így teszel, egyetlen névjegy is elég egy új üzleti kapcsolathoz.

A fentiekből pedig következik: azt el kell felejteni, hogy az ismerősökkel töltjük az időt az eseményen. Tény, hogy a konfortzónából kilépni nehéz. De ha nem keresed új emberek társaságát, új üzletet is kisebb eséllyel szerzel.

De hogyan tegyük meg az első lépést a leendő üzleti partnerek felé?

Irány a bár! Kérj egy italt és amíg várakozol, kezdj el beszélgetni a melletted lévőkkel. Egyszerűen csak mutatkozz be. Hidd el, működik.

Ahogy az is, ha odamész a rendezvény szervezőjéhez és megkérded, hogy mutasson be téged másoknak. Ezt valószínűleg szívesen meg is teszi, hiszen érdeke, hogy számodra is eredményes legyen az adott esemény. Nála jobban pedig aligha ismeri más a meghívottakat. Ez pedig arra is lehetőséget ad, hogy pár információt még azelőtt megtudj a jelenlévőkről, mielőtt beszélgetésbe kezdenél velük.

Olvasnál még tippeket networking témában?

Íme, egy-két VasiGazdaság bejegyzés:

Milyen stratégiát kövessek egy networking eseményen? Hogyan építsek POROFIN üzleti kapcsolatokat

A jó kapcsolatokon múlik, hogy mennyire lesz eredményes a céged

Tippek a sikeres első benyomáshoz

Így építs hatékonyan üzleti kapcsolatokat egy eseményen

 

- marketing, produktivitás, üzleti célok, üzletszerzés, vállalkozás indítás

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!