Miért (lesznek) olyan jó vállalkozók az Y-generáció tagjai?

Mert ők már úgy nőttek fel, hogy kiderült számukra: van más módja a boldogulásnak. Nem csak úgy lehet létezni, hogy egy egész életet egy vállalatnál dolgoznak le. Ők az a generáció, akiknek vannak tapasztalatai a nagyvilágból. A jó példákat pedig maguk is nagyon szívesen hasznosítják. Még akkor is, ha elsőre rizikónak tűnik a vállalkozás.

Számukra ugyanis nem olyan nagy a kockázat. Hiszen ők nem vesznek már nagy házat, új autót. A többségük nem adósodik el, inkább élmények szerzésére törekszik. Így ha valami nem sikerül, könnyen váltanak. Ráadásul ők már abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy egy bolt nyitásához nem kell fizikailag is létező üzletet nyitni. Az online vásárlási szokások felfutása nagyjából egybevág az ő felnőtté válásukkal. Szóval ha eladnának, azt akár otthonról is megtehetik. És nem csak itthon értékesítenek, hiszen a kereskedelemben manapság nincsenek földrajzi határok. Ráadásul nyelvi korlátok sem akadályozzák őket. Hiszen az Y-generáció tagjai jóval nagyobb arányban beszélnek idegen nyelven, mint az idősebb korosztály tagjai. De nem csak a kereskedelemben van számukra rengeteg lehetőség. A szolgáltatásokat is könnyedén eladják otthonról vagy egy közösségi irodából. Nem kell nekik saját munkahely, az internet adta lehetőségek miatt ma már a munkavégzés helye sem kötött. Plusz trendi dolog manapság szabadúszónak lenni.

Ugyanakkor ne felejtsük el azt sem, hogy az Y-generációnak a marketinggel sincs túl sok gondja. Otthon vannak a közösségi oldalak működésében, és nem áll távol tőlük a saját márka menedzselése sem. Szóval egy Y-generációs vállalkozás egy “régihez” képest akár töredék összegből is működőképes lehet.

Hozzá kell tennünk azt is, hogy bármennyire is lazának tűnnek az Y-generációs vállalkozók, nagyon is következetesek. Viszont ők tudják, hogy igazán jók csak egy valamiben lehetnek. Ezért is képes olyan jól fejlődni a “szabadúszó világ”.  Ha valamire szüksége van egy Y-generációs vállalkozónak, megbíz egy másik szabadúszót. Egy fiatal vállalkozó jellemzően csak annak a képességnek a fejlesztésére koncentrál, amire alapozva létrehozta a vállalkozását.

 

- Kereskedelem, külpiacrajutás, marketing, munkaügy, Online, produktivitás, üzleti célok, üzletszerzés, vállalkozás indítás

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!