Milyen a jó álláshirdetés? Mennyibe kerül a vállalkozásnak megtalálni az új kollégát?

Ezekre a kérdésekre igyekszünk most választ adni. A tökéletes jelölt megtalálása bizony nem olcsó dolog. A mikro- és kisvállalkozások különösen megérzik ennek a költségét.

Viszont ha valóban jó dolgozót szeretnénk, olyat, aki nem áll tovább két hónap múlva és jól végzi a munkáját, nem árt biztosra menni. A népszerű állásportálokon nincs ingyen a hirdetés. A legolcsóbb hirdetést akkor kínálják ezeken a felületeken, ha szakmunkást, fizikai és segédmunkást keresünk. Ebben az esetben is legalább nettó 6 ezer forintot kell szánnunk a hirdetésre. Ilyenkor hírlevélben és az állásportál oldalán jelenik meg a hirdetésünk négy héten át. Ha már partneroldalakon is szeretnénk hirdetni és nem az említett kategóriában, akkor nagyjából nettó 60 ezer forintot kell szánnunk a hirdetés feladásra. Ez egy normál hirdetést jelent, és ebben az esetben más népszerű oldalakon is megjelenik a hirdetésünk. A felső kategóriás csomag nettó 80 ezer forintba kerül az általunk kiszemelt oldalon.

 

Vannak azonban alternatívák. Más állásportálokon a 28 napig tartó hirdetés 50 ezer forint körül alakul, de léteznek olyan csomagok is, amelyek arra is lehetőséget kínálnak, hogy a munkavállalók által az oldalra feltöltött önéletrajzokból válogassunk. Így növelve az esélyét annak, hogy a megfelelő munkatársat megtaláljuk. Egy harmadik országos cég adatait megnézve azt láttuk, hogy az 50 önéletrajzot tartalmazó csomag nettó 19 ezer 500 forintba kerül, a 200 CV-t tartalmazó pedig kicsivel kevesebb, mint nettó 60 ezer forint.

 

jó álláshirdetés

A jó álláshirdetés megírása nem könnyű feladat.

Egy mikro-, vagy kisvállalkozásnak tehát nem olcsó. Hirdethetünk azonban ingyen is, viszont a fizetős portálokkal ellentétben itt kisebb az esélye annak, hogy potenciális munkavállalók jelentkeznek a hirdetésünkre.

 

Akár ingyenes oldalon, újságban vagy fizetős felületen hirdetünk, figyeljünk arra, hogy jól írjuk meg az álláshirdetést. Ne legyen túl hosszú, nagyjából 140 szóból álljon. De túl rövid se legyen. Sugallja azt a hirdetés, hogy a cégnek is fontos a jó munkavállaló megtalálása, de ne menjünk túlságosan a részletekbe.

 

Léteznek kihagyhatatlan kifejezések, amelyek segíthetnek minket a jó munkavállaló megtalálásában. A HR-portál egy korábbi bejegyzésében publikált néhány olyat ezek közül, amelyek valóban eredményt hozhatnak. Ilyenek a fellendüléssel kapcsolatos szavak. Pozíció, szolgáltatás, lehetőség. Nem mindegy azonban, milyen ágazatba keresünk kollégát, ezekhez is ajánlanak kulcsszavakat.

 

A HR-portálon megtaláljuk, mely ágazatoknak milyen specifikus hívószavai vannak:

  • autóipar: készségek, minőség, jármű
  • oktatás: tapasztalat, tanfolyam, törekvő
  • mérnök: ügyfél, szerződés, tapasztalat
  • gyártás: átfogó, állomány, termelés
  • média: kampány, tapasztalat, módszerek
  • orvosi: támogatás, segítségnyújtás, emberek
  • kiskereskedelem: vezető, jelölt, kinézet
  • értékesítés: ambiciózus, csapat, szervezet

 

A kulcsszavak rendkívül fontosak. Hívó szerepük van, ezen múlik, hogy valaki ráklikkel vagy továbbolvassa a hirdetésünket. Mindig a célcsoport nyelvén szóljunk az álláskeresőhöz, és ne használjunk sablonos szavakat, mint „versenyképes fizetés, fiatalos, lendületes csapat, piacvezető”. Ezek semmitmondóvá váltak az idők során, így a mi leendő kollégánk sem biztos, hogy elolvassa az így kezdődő hirdetésünket.

 

A hirdetés elhelyezése is függ a célcsoporttól. Nem újdonság, hogy a fiatalok többsége már interneten keresztül keres állást, így ha friss diplomás, fiatal, középkorú kollégát keresünk, itt tanácsos hirdetni. Viszont ha idősebb munkavállalót keresünk, olyat, aki nem feltétlenül az internetről tájékozódik, használjunk újsághirdetést, például nagy példányszámú megyei lapot.

- HR

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!