Mitől lájkolják tömegével és osztják meg sokan a Facebook bejegyzésünket?

Számos vállalkozónak okoz fejtörést az, hogy miként lehet olyan tartalmat előállítani, amit sokan lájkolnak és még a céghez is kötődik, azaz marketingértéke is van. Ez nem könnyű feladat, nem véletlen, hogy sok helyen külön erre a célra szakosodott szakemberek foglalkoznak a közösségi oldalak kezelésével. De azért Te is ügyeskedhetsz, mutatunk pár iránypontot, ami segíthet abban, hogy eredményes Facebook posztot hozz létre.

Mielőtt az Enterpreneur által publikált felmérés eredményeit mutatjuk, érdemes tudni, hogy a Facebook felhasználók 44 százaléka lájkol naponta egyszer valamilyen tartalmat, míg 29 százalékuk naponta többször is megteszi ugyanezt.

De mikor nyomunk rá a lájk gombra?

Ahhoz, hogy jó Facebook posztot készítsünk, a felhasználók fejével kell gondolkodnunk. Egyrészt. Másrészt azt is meg kell néznünk, hogy mikor a legaktívabb a táborunk, és kinek célozzuk az általunk létrehozott tartalmat.

Egy felmérés szerint azért lájkolunk, mert az egyszerű művelet. Elsődleges szempont, hogy megerősítjük saját meggyőződésünket bizonyos dolgokról. Sokan virtuális empátiát fejeznek ki vele. De van, hogy várunk valamit a like-ért cserébe. Rendszerint egyébként praktikus okai vannak a lájkolásnak.

facebook

Az említett kutatás szerint pusztán támogatásként 49 százalék lájkolja az adott márkát. 42 százalék hajlandó megnyomni a like gombot, ha kedvezményt kap, mondjuk kupon formájában, míg 41 százalék azért lájkol, hogy kapjon rendszeres infókat a brandről. Az elért követők 35 százaléka azért tetszikel, hogy részt vegyen valamilyen megmérettetésen. 27 százalék azért lájkol, mert ismerősei megosztottak vele valamilyen hasznos infót, tapasztalatot. Valamivel kevesebb, 20 százalék körüli azoknak az aránya, akik azért lájkolnak, mert egy-egy ismerősük ezt már megtette.

Mikor osztunk meg?

A facebookozók 61 százaléka akkor oszt meg, ha valamit érdekesnek talál, 43 százalék akkor, ha fontosnak ítéli meg posztot. Vicces dolgokat ugyanennyien osztunk meg.

A felhasználók 37 százaléka akkor oszt meg valamit, ha tudja, hogy mások hisznek abban a bizonyos dologban. Míg 30 százalék akkor, ha ajánl valamit, 29 százalék pedig akkor, ha azzal támogathat például valamilyen szervezetet. A felmérésben résztvevők válaszai alapján 26 százalék egyedülálló dolgokat is megoszt, míg 20 százalék így ad hozzá valami pluszt egy adott FB-s beszélgetéshez.

Az okokat már látjuk, ezekhez képest kell megalkotnunk a legjobb tartalmakat. Ha segítséget kérsz, vedd fel a kapcsolatot a kamara webes tanácsadóival!


Milyen témában lenne szükséged tanácsra?

 

- marketing, Online

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!