Ne felejtsd el időközönként frissíteni a LinkedIn profilodat!

Vannak olyan pozíciók, amikben sokkal nagyobb az esély elhelyezkedni, ha profi LinkedIn profillal rendelkezünk. Az IT, az ipari, a logisztikai, a pénzügyi területen, illetve a marketing és a kreatív szektorban alap, hogy az illető rendelkezzen LinkedIn profillal.

Ezt sokan tudják, és eddig a legtöbben el is jutnak. De egy dolog általában kimarad… A leírtak frissítése. Erre egyrészt azért van szükség, mert a LinkedIn fejlesztői rendszeresen újítanak, amihez nem árt hozzáigazítani a mi profilunkat is. Másrészt pedig azért, mert az aktívabb felhasználók nagyobb számú megkeresésre számíthatnak.

De olykor az alapokkal sincs minden rendben

 

Sokan várnak úgy megkeresést, hogy egyáltalán nincs profil fotójuk. Ez hiba, hiszen ha van egy jó képed, 9-szer több kapcsolatkérésre számíthatsz. De hasonlóan növelheti irántad az érdeklődést, ha leírod, hogy hol tanultál, és nem felejted el aktualizálni a pozíciódat – kis változás is sokat számít. Ugyanakkor postolj arról is, hogy épp milyen projektekben dolgozol. Ha ezt megteszed és – kicsit a HR-esek fejével gondolkodva – mindezekhez még kulcsszavakat is használsz, előbb-utóbb jönni fognak a megkeresések. Fontos továbbá azt is tudatosítani, hogy a fejvadászok iparág, földrajzi adatok, továbbá képességek és készségek alapján biztosan szűrnek. Így ha ezek nincsenek megadva, hátránnyal indulsz. A helyszín megadása például 23-szor nagyobb aktivitást hozhat, mintha nincs megadva semmi. Aki pedig leírja, hogy mihez ért igazán, azaz legalább 5 készséget megad, akár 17-szert több profilmegtekintést és 31-szert több üzenetet kaphat – például a toborzóktól. A készségeknek egyébként három TOP területe van: a szakmai tudás, az eszköz és technológia használat, illetve az interperszonális készségek. Gondold végig, hogy ezekben a kategóriákban nálad mit kell kiemelni. De hasonlóan fontos, hogy Te miben tudsz többet, mint mások. Szóval az egyéb készségek megadása is lényeges. Ahogy az is, ha valamilyen új bizonyítványt kaptál egy tanfolyam elvégzése után, vagy díjazták a munkádat. Ezek is legyenek feltüntetve. Hiszen nem csak a készségekre, hanem a tapasztalatokra is kíváncsi lehet egy HR-es.

Összegezve: adj fotót a profilhoz, időközönként frissítsd, hogy miben és mivel szereztél új tapasztalatokat. Aktualizáld a készségeket, írj a megszerzett tapasztalatokról és arról, hogy épp milyen projekten dolgozol. Illetve legyél aktív a kapcsolatépítésben is.

Legalább hetente nézz rá a profilodra!

 

- HR, üzleti célok

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!