Négy hiba, amit a rossz vezetők elkövetnek

Minden vezető hibázik, viszont nem minden vezető látja be azt, hogy valamit rosszul csinál. Sokan hiszik azt, hogy a cégüknek marketing vagy értékesítési problémája van. Ezzel szemben inkább vezetői hiányosságokban kell keresni a gondok forrását. Tudjuk, ezt nehéz belátni. Az egónk olykor nem hagyja. Pedig nincs mit szégyellni rajta. Sokkal nagyobb gond az, ha makacsságból nem tartunk önvizsgálatot.

Szóval ha vezető vagy és vannak céges problémák, lehet, hogy érdemes elmenni egy coach-hoz. Olyan céges “edzőhöz”, aki rávezet téged arra, hogy vezetőként min kell változtatnod. De mielőtt eljutsz egy coach-hoz, az alábbi kérdéseket már most felteheted magadnak.

Például, hogy van-e elképzelésed a jövőre nézve. Számos főnök ott hibázik, hogy nem tudja, hogyan lesz a jelenből jövő. Hiányzik a személyes és a céges stratégia is. És itt nem csak arról van szó, hogy év vége előtt mennyit kell értékesítened egy termékből, hanem azt is tudnod kell, hogy ez heti lebontásban mennyit jelent. Tudnod kell, hogy milyennek képzeled el a céged jövőjét – minden területet figyelembe véve. Tudnod kell, hogy miben (support, marketing, arculat) kell fejlődnötök, hogy előre haladjatok. Ha csak a jelenre koncentrálsz, az kevés.

vezetői_képességek

Ahogy az sem elég, ha jó képességű alkalmazottakat veszel fel a céghez. Hiába jó egy dolgozó abban, amit csinál, a további fejlődését támogatni kell. Gondolj arra, hogy a céged legnagyobb értéke a csapatod. Éppen ezért a csapattagok fejlesztését prioritásként kell kezelned. Illetve azt, hogy valóban csapattagnak tartsd a kollégát, és ezt érzékeltesd is vele.

Persze van az úgy, hogy egy kolléga nem alkalmas az adott munkára. Ezt a vezetőnek fel kell ismernie. A főnöknek éppúgy feladata a gyenge láncszemek kiszűrése, mint az átlag felettiek felkarolása és támogatása.

Ide illő, nagyon is sokat mondó idézet: “Minden cég annyira erős, amennyire a leggyengébb dolgozója.”

A végére hagytuk a leggyakoribb vezetői hibát. A kommunikáció hiányát. Ha nem jól adsz át egy feladatot, vagy nem beszélgetsz a kollégákkal az igényekről, hiába vársz eredményt. Ne csak számonkérés legyen a cégnél, hanem szimpla beszélgetés is a közös irányokról. Fontos, hogy tartsatok csapatösszetartó rendezvényeket, illetve tájékoztasd a dolgozókat a döntésekről.

De ez csak pár hiba, amit lehet, hogy te is elkövetsz.

Ahhoz, hogy minden problémára és hiányosságra fény derüljön, menj el egy business coach-hoz. Ő segíteni fog abban, hogy te fejtsd meg, milyen vezető képességeket kell még elsajátítanod.

 

- coaching, produktivitás, üzleti coaching

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!