Négy szavas legyen az e-mail tárgya, és mondja el azt, milyen tartalomra számíthat a levél olvasója az üzenet megnyitása után

Sok múlik azon, hogy mit írunk az e-mail tárgy részébe. Meg azon is, hogy milyen hosszan tesszük ezt meg. Van, aki egy szót ír, míg más egy egész mondatot próbál a tárgy sorba zsúfolni. Mondanunk sem kell, hogy egyik sem túl hatékony módszer.

Nekik valószínűleg kevesebbszer érkezik válasz a leveleikre. Az ideális tárgy hosszúsága ugyanis négy szó. A Marketo elemzése szerint legalábbis a marketing levelek esetében az így kiküldött levelek teljesítettek a legjobban. Szóval induljunk ki ebből. De most nem a marketing üzenetekről van szó, hanem a direkt üzenetekről. Az biztos, hogy ebben az esetben is célszerű a négy szónál maradni. Tartalmilag pedig arra koncentrálni, hogy azt írjuk le, mire számíthat az, aki megnyitja a levelet. Azt pedig felejtsük el, hogy egy utasítást vagy valamilyen részletes tájékoztatást írjunk a címbe. Ez amellett, hogy illetlen, nem valami praktikus. Ahogy az se túl elegáns, ha clickbait tárggyal dolgozunk. Az emberek kapnak elég kattintásra ösztönző felhívást az interneten böngészés közben. A postafiókot kíméljük meg ettől. Valószínűleg nem szeretnénk, hogy a levelünk olvasójából mindez egy rossz érzést váltson ki. Tartózkodjunk továbbá attól is, hogy üresen hagyjuk a tárgyat. Talán az előbbi kettőnél is nagyobb hiba az, ha nem írunk semmit a címsor részbe. Ezzel sok negatív jelzést adhatunk az üzenet fogadója felé. Köztük azt is: nem is annyira fontos számunkra, hogy megnyissa a levelünket.

De akkor hogyan lesz tökéletes az e-mail tárgya?

Azt írd le négy szóban, hogy mi a célod az e-maillel! Ha mondjuk egy találkozót kérsz, akkor ezt: “30 perces csésze kávé?” Ez egy rövid tömör üzenet. Nem mellesleg figyelemfelkeltő. Ha ilyen címsort látunk, valószínűleg egyből megnyitjuk a levelet.

e-mail-írás-produktivitás

Alapvetően az a lényeg, hogy a tárgysor segítségével összegezd, mit várhat az ember az e-mail olvasásakor. Próbáld meg ezt valamilyen módon személyessé tenni, de ne clickbait módszerekkel.

Ja, és arra is gondolj, hogy később jól visszakereshető legyen az üzeneted. Mind neked – a kimenő mappában -, mind az üzenetet megkapó személynek a bejövő levelei között. Átlagban ugyanis több ezer üzenetet tárolunk a levelező rendszerünkben. Szóval nem ár, ha a tárgy alapján gyors lesz a beazonosítás.

- eladás, marketing, munkaügy, Online

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!