Nem mindegy, ki milyen munkát végez a cégnél

A vezetők komoly felelőssége, hogy milyen feladatokat adnak az egyes alkalmazottaknak. Egy tanulmány szerint ugyanis ha a dolgozók azt tehetik a munkahelyen, amiben igazán jók, sokkal produktívabbak lesznek, és a cég is jóval eredményesebben működik majd.

Azok, aki minden nap használhatják az erősségeik, a tehetségük, az ismereteik és a készségeik kombinációját, boldogabbak és jóval egészségesebbek. Sokkal lojálisabbak a munkáltatójukhoz, és képesek a kollégáikat is inspirálni.

Mindenki nyer.

Mindezeket a Gallup egy konkrét kutatása is bizonyítja. Állításuk szerint jelenleg egy vállalatnál 10-ből átlagosan 4 alkalmazott teszi azt, amiben igazán jó. Viszont ha ez a szám 10-ből 8-ra nőne, 8 százalékkal emelkedne az adott cég vevőinek elköteleződése, a nyereség pedig plusz 14 százalékkal növekedne.

Vagyis nem kérdés, hogy a vezetőknek jóval többet kell koncentrálni az alkalmazottak erősségeinek fejlesztésére. Első lépésként fel kell mérniük, hogy ki miben jobb az átlagnál. Majd közölni kell az eredményt a dolgozóval, és közösen kell létrehozni egy inspiráló közeget, ahol folyamatos lehet a fejlődés.

Sokszor az alkalmazottak sem tudják, hogy miben jók. Ezért a vezetőkre marad, hogy ezt kiderítsék és elmondják nekik.

Azok az alkalmazottak ugyanis, akik tisztában vannak a saját erősségeikkel, és nap mint nap használják is azokat, hatszor elkötelezettebbek a munkájuk iránt. És közülük háromszor többen állítják, hogy kiváló az életük minősége.

Ha pedig jól érzik magukat a bőrükben, sokkal produktívabbak a munkájuk során, ezáltal sokkal sikeresebb a cég is.

Minden összefügg mindennel…

Ebben persze a munkavállalónak is partnernek kell lennie. Szintén a Gallup írja, hogy akkor tudunk igazán előre lépni, ha a gyengeségeink erősítése helyett azt fejlesztjük, amiben igazán jók vagyunk. Ezzel nyilván nem azt mondják, hogy nem kell foglalkozni a gyengeségekkel, inkább azt, hogy elég, ha azokat csak kezeljük.

Neurológiai kutatások is bizonyítják, hogy ugyan középkorúként is lehet új tudásra szert tenni, de ez a folyamat lassú. Igazán jó csak akkor lehetsz valamiben, ha a meglévő készségeidre építve fejlődsz. Ebben is következetesnek kell lenni, így nem marad el a siker.

Sem cégvezetői, sem dolgozói oldalról.

 

- coaching, elemzés, munkaügy, produktivitás, Szakemberképzés, üzleti célok, üzleti coaching, Vállalkozásfejlesztés

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!