Okok, amik egy kezdő cég bukásához vezethetnek – Ezeket kerüld el!

 

Egy új cég, vállalkozás vagy startup létrehozása jól hangzik, addig amíg nem gondolunk bele, hogy mennyi tudás és tervezés szükséges a működtetéséhez. És most nem azt mondjuk, hogy vállalkozást indítani nem jó dolog. Csak azt, hogy kudarcokkal is számolni kell.

A tervezés mindennek az alapja

Sokan az gondolják, a kis cégnek, a néhány fős vállalkozásnak nincs szüksége üzleti stratégiára, marketing és pénzügyi tervre. Rosszul teszik. Hiszen egy család is igényli a költségvetést, nem hogy egy vállalkozás. Szóval aki nem tervez, nagy eséllyel hamar elbukik.

Te hogyan válaszolsz ezekre a kérdésekre?

Elkészült a konkrét üzleti terved? Rögzítetted a következő hónapod kiadásait? Megvan a tökéletes termék, amire valóban szüksége van a vásárlóknak? Megvannak a rövid és hosszútávú célok? Megvan a növekedési stratégia?

Ha ezekre a kérdésekre egytől egyig tudunk igenlő választ adni, akkor a céged valószínűleg működőképes ötletre épül.

A technológia elhanyagolása

A technikai eszközök használatának kérdésével kapcsolatban is jórészt az előzőhöz hasonló hozzáállás figyelhető meg az induló vállalkozóknál. Sokan ugyanis azt gondolják, hogy mi szükség van a kezdeti időszakban projektmenedzsment programra, kár számlázó programba invesztálni, feleslegesek a felhős alkalmazások…

Nem biztos, hogy ez a megközelítés helyes. Célszerű már a bevezetés szakaszában használni az ilyen programokat. Főleg azért, mert az alap funkciók általában ingyenesek. És valóban azt a célt szolgálják, hogy időt spórolj velük, jól tudj rendszerezni és ügyfeleket menedzselni. Amikre ha nem figyelsz, korán elbukhatsz.

Rossz marketing

A célközönség kiválasztása és megcélzása fontos lépés. Sokan mégis megszokásból és szubjektív módon hirdetnek. Az induló vállalkozások vezetőinek egyik legnagyobb problémája, hogy nem a vásárolók, az ügyfelek fejével gondolkodnak, hanem a sajátjukkal. Ez pedig rossz stratégia és felesleges pénzkidobás, ami könnyen csődbe viheti a vállalkozást. Hiszen mint tudjuk, marketingre a költségvetésünk legalább 30 százalékát érdemes költeni. Ami azért jelentős összeg ahhoz, csak úgy kidobjuk az ablakon. Nem mellesleg enélkül nem jönnek majd a vevők.

Alul- és túlköltekezés

A költekezésben az a érdekes, hogy mind a két irányban elronthatjuk. Ha nem költünk a szükséges dolgokra, akkor azért, ha megveszünk minden felesleges dolgot, akkor azért bukunk el. A money menedzsmentre nagy mértékben kell figyelnünk, hogy pénzügyileg és hatékonyság tekintetében is optimálisan működjünk.

Az online jelenlét hiánya

Ma, az internet korában ott tartunk, hogy ha nincs online jelenléted, akkor hatalmas hátrányból indulsz, függetlenül attól, milyen szolgáltatást vagy árut kínálsz. Egy jól használható, megtalálható weboldal az alap információkkal kötelező, ezen kívül a közösségi jelenlét feltétlenül ajánlott! Ha ezek hiányoznak, nem kommunikálsz folyamatosan, nem fog beindulni a cég. Nem lesz vásárló, végül a kiadások felemésztik az induláskor betervezett keretet.

Persze azt könnyű elmondani, hogy mi nem jó. Ezért hogy segítsünk a fenti témákhoz kapcsolódó esetleges problémák megoldásában, mutatunk pár ide vonatkozó bejegyzést. Íme.

 

- marketing, munkaügy, Online, Pénzügy, produktivitás, üzleti célok, üzleti coaching, vállalkozás indítás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!