A 21. században ma már szinte nincs olyan dolog, amit online ne tudnánk elintézni. Legyen szó bevásárlásról, a csekkek befizetéséről, vagy mozijegy rendelésről.
Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az X generáció, aki 2020-ra a világ vásárlóerejének 40 százalékát teszi majd ki, már kivétel nélkül szinte mindent online intéz. Innen megközelítve jó ötletnek tűnhet online vállalkozásba fogni, s ha ráadásul ügyesen is csinálja az ember, akkor a siker garantált.
A megfelelő online jelenlét tehát elengedhetetlen – üzleti profiltól függetlenül. Szinte bármilyen vállalkozás profitálhat csupán az online jelenlétből, azonban az igazi sikerhez ennél azért jóval több kell. Főleg akkor, ha egy olyan terület szereplői vagyunk, ahol nagy a verseny és online történik az értékesítés.
Nézzük, hogy mire van szükség, hogy sikerre vidd az cégedet online.
- Mérd fel az igényeket!
Találd meg azt, hogy mire van szüksége az embereknek, és töltsd ki ezt a piaci rést. Ha új ötleten gondolkodsz, akkor első körben keresd meg azt, amire van igény, majd pozícionáld magad ennek megoldására. Tehát a siker növelése érdekében először azt nézd meg, hogy milyen problémák foglalkoztatják az embereket, mikre keresik a választ, végezz egy kis piackutatást az interneten. Találd meg azokat a kulcsszavakat, amelyekre a legtöbben rákeresnek, majd látogass el a versenytársak weboldalaira, és az így kapott információk alapján már össze tudsz rakni egy olyan terméket, ami jobb lesz, mint a jelenleg piacon lévő.
- Írj tartalmat ahhoz, amit el szeretnél adni!
Az online értékesítés alapja a jó szöveg. Ha valakit már az oldaladra csábítottál, akkor valahogy meg is kell győznöd, hogy téged válasszon, s ehhez egy ütős szöveg a legjobb megoldás.
- Építs megfelelő weboldalt!
Az oldal legyen optimalizálva az eladásra, legyen gyors, használható és minden felhasználói igényt kielégítő. Egyet ne tévessz szem elől: kevesebb, mint 5 másodperced van arra, hogy a weboldaladra érkező figyelmét felkeltsd és megtartsd.
- Optimalizálj a keresőkre!
Ha hosszútávra szeretnél forgalmat szerezni, akkor bizony a keresőkre kell fókuszálnod. Legyen a tartalmad olyan, amire a vevőidnek szüksége van, és legyen ez a tartalom minden SEO (keresőoptimalizálás) gyakorlattal felvértezve.
- Legyél szakértője a területnek!
Ha jó megítélést akarsz, akkor szakértőnek kell lenned a területeden. Tanítsd és oktasd az embereket.
- Használj email marketinget a visszatérő vásárlók miatt!
A hírlevél és az e-mail marketing nagyon jó módja, hogy újra vásárlót képezz a meglévő ügyfeleidből. Ráadásul a legolcsóbb megoldás, gondoljunk csak arra, hogy a nyomtatott sajtóban vagy televízióban megjelenő hirdetésnek micsoda borsos ára van.
Ha ezeket szem előtt tartod, te is sikerre viheted a vállalkozásod. Mi csak támogatni tudunk, vágj bele, vállalkozz online!
Ha pedig még több online praktikát olvasnál, válassz az alábbi bejegyzések közül.
Öt érv a Google hirdetés mellett – a kis- és mikrovállalkozásoknak komoly eredményt hozhat
Látogatottság növelés a weboldalon – Kíváncsi vagy a titokra?
Hogyan lesz üzlet a Facebook hirdetésből?
Használd 2019-ben kicsit máshogy a Facebook-ot!