Öt dolog, ami segíthet, ha úgy érezzük, hogy túlterheltek vagyunk

Valószínűleg sokakat érint a téma. Főleg így, az év végi hajtásban. Mutatjuk, hogyan lehet kicsit felülkerekedni a túlterheltség érzésén.

Az, ha csak sodródunk az árral, hibás lépés. Minden érzésnek ugyanis van egy gyökere, amit ki kell kutatni. Ha azt érezzük, hogy túlterheltek vagyunk, vissza kell egy kicsit menni a folyamatokon, és azonosítani azt a dolgot, ami a problémát okozza. Az nem ok, hogy sok a munka. Valószínűleg egyetlen dolog lesz, ami miatt frusztrált vagy. Ezt oldd meg először, és a gondok is egy csapásra elillannak.

És már el is érkeztünk a priorizáláshoz.

Ahhoz, hogy ne érezd magadat túlterheltnek, fontosság szerint kell minősítened a feladatokat. Ebben segíthet a Eisenhower döntési mátrix – erről itt írtunk már. 

Vagyis határozd meg, hogy melyik feladata kerül a “nem fontos és sürgős”, a “fontos és sürgős”, a “nem fontos és nem sürgős”, a “fontos, de nem sürgős” rubrikába.

De úgy is mondhatnánk, hogy vannak azok a feladatok:

#1 amiket azonnal el kell kezdeni,

#2 amik fontosak ugyan, de nem kell azonnal elvégezni,

#3 amiket meg kell csinálnunk, de nem olyan fontosak, hogy magunknak kelljen rajta dolgozni,

#4 amik ugyan aktuális teendők, de teljesen mindegy, mikor végezzük el azokat.

Szóval ne hagyd, hogy az időd olyan dolgokra menjen el, amik csak terhelnek. Ezek ugyanis feszültté tehetnek.

Sokszor az tesz minket frusztrálttá, ha az adott munkában nem jutunk egyről a kettőre. Ez sokszor azért van, mert monotonná válik a feladat. Az agyanak ugyanis van egy olyan képessége, hogy a megszokott dolgokat kizárja. Vagyis, ha túl hosszú ideig foglalkozunk egy bizonyos dologgal, a produktivitás csökken. Azt szokták mondani, hogy egy új pulóver viselését sem érezzük egy idő után. Pedig a bőrünkhöz folyamatosan hozzáér. Szóval ahhoz, hogy ne érezzük túlterheltnek magunkat, pontosabban azt érezzük, hogy haladunk a munkával, időnként fel kell állni és mással kell foglalkozni.

Ne szégyeljünk segítséget kérni. Senki sem rendelkezik szuper képességekkel, szóval segítséget kérni sem ciki, és nem is panaszkodás. Sőt, nem is a gyengeség jele. Az az amatőr, aki azt hiszi, hogy mindenhez ért. Üzletileg az a legjobb döntés: ha azt érezzük, hogy valamiben nem tudjuk hozni a minőséget, akkor kérdezünk, segítséget kérünk és delegálunk. LINK

Így adhatunk le a túlterheltségből.

Sokszor írtuk már, hogy számos dolgot leegyszerűsít az, ha képesek vagyunk “nemet” mondani. Ez a helyzet a túlterheltség érzésével kapcsolatban is. Tudjuk, hogy nem könnyű kimondani, de meg kell tanulni. És ez nem csak magunk miatt fontos. Ha ugyanis nincs kapacitás egy bizonyos munkára, vagy nem tudjuk magunkat 100 százalékosan beletenni a feladat elvégzésébe, azzal a megbízónk is rosszul jár.

Amennyiben a “nem” kimondásához szeretnél még tippeket, itt mutatunk párat.

Ha pedig hasonló, a produktivitással kapcsolatos bejegyzéseket keresel, íme néhány:

Sokat árthat a produktivitásnak és az agy egészségének is, ha egyszerre több feladatot végzünk

Hogyan kezelhetjük a naponta ránk zúduló feladatáradatot?

Egy vállalkozó vajon ki tud teljesen kapcsolni? – Egyáltalán szükséges, hogy ezt megtegye?

- munkaügy, produktivitás

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!