Sales tippek! – Ezeket a szavakat mond ki, és sikeres lesz az eladás

Léteznek olyan szavak, amiket kimondva könnyebb értékesíteni, és vannak olyanok, amik nagyon is megnehezítik az eladást. Te ismered ezeket?

A Forbes amerikai kiadása közölte a Gong.io kutatásának az eredményeit. Ez egy olyan cég, ahol hang alapú mesterséges intelligenciát használnak az értékesítésre. Szóval van bőven mintájuk, hogy kiderítsék: mi működik és mi nem az értékesítési szövegben. Összesen 500 ezer eladási beszélgetést elemeztek.

Íme, az eredmény.

Ha megkérdezzük a vevőnktől, hogy szerinte van-e értelme a termékünknek, a szolgáltatásunknak, jól járhatunk. Főleg, ha a jövőbeni lépések vonatkozásában kérdezünk.

Aztán ott van még a “Képzelje el!” mondat. Amikor ezt kimondja valaki, a másik egyből vizualizál. Ez pedig növeli az értékesítés esélyét.

A “sikeres” szó szintén meggyőző. A Gong.io szerint az eredményes eladók ezt a szót egyetlen óra alatt négy-hat alkalommal használják. A “Képzelje el!”-hez hasonlóan ez a kifejezés is segít a pozitív kimenetel koncepciójának a kialakításában.

A “Fair” szót, amit talán becsületesnek, tisztességesnek lehetne fordítani, a legjobb értékesítők 1,7 alkalommal használják.

Mondjuk ki az ügyfelünk nevét! Egyszerű, mégis kevesen gondolják végig, hogy az emberek szeretik hallani a nevüket. A legjobb értékesítők ezt több mint négyszer teszik meg óránként. Akik egyébként 14 százalékkal jobb eredményt érnek el, mint azok, akik nem mondják ki a vevő, az ügyfél nevét.

Mondj határozottságot sugalló szavakat! És csak rövid mondatokat használj. A “Meg tudjuk csinálni” és a “Biztosan megfelelő lesz” szóösszetételek például nyerőnek tűnnek. A hosszú mondatokat pedig kerüld, mert azok bizonytalanságot váltanak ki.

Igaz, a “valószínűleg” szó nem túl határozott, de mégis sikeres. Mert reális. Ha a jövőről, a bizonytalan dolgokról beszélünk, a másik oldalról realista hozzáállást várunk. Vagyis az nem jó, ha kijelentünk valami konkrétumot, ha túlértékeljük a termékünket, a szolgáltatásunkat. Azzal a hitelességet veszélyeztetjük.

Mit ne mondjunk?

Azt például, hogyan segít a vevőnek a termék, a szolgáltatás. Jobb, ha ezt maga az ügyfél tapasztalja meg. Egyébként a beszélgetésben ez is elhangozhat, de háromnál kevesebbszer. Ha négyszer beszélünk a “hogyanról”, 14 százalékkal csökken az esélyünk az értékesítésre.

Az “adjuk” és a “biztosítjuk” szavakkal is ugyanaz a helyzet, mint az előző kifejezéssel. Háromszor mehet, de ennél több már sok lehet.

A versenytársakról egyáltalán ne beszéljünk. Ez aggodalmat válthat ki.

És kerüljük a nagy, értelmezhetetlen számokat is. Millió fölött az emberek többsége nehezen igazodik ki.

A “kedvezmény” szó csökkentheti a termék értékét a vásároló szemében. Egyáltalán nem meggyőző egy olyan mondat, amiben a “kedvezmény” szerepel.

A “tökéletes” pedig túl soknak minősül. A Gong.io szerint aki négynél többször használja ezt, annak 16 százalékkal csökken az esélye az eladásra.

A “szerződés” szót is hagyjuk ki a mondandóból. Sokan ugyanis negatív kapcsolatban állnak ezzel a kifejezéssel. Aki ezt használja, a szakértők szerint 7 százalékkal csökkenti az esélyét az eladásra. Inkább használjuk a “megállapodás” szót.

A “végrehajtás” szó bonyolultságot sugall, ezért ezt is mellőzzük.

De bánjunk visszafogottan a töltelékszavakkal is. Az “azonban”-t például egyenesen felejtsük el. Ez ugyanis sokszor használva bizalmatlanná teszi az ügyfelet.

A “például” szó sem túl nyerő. Próbálj meg példák nélkül meggyőző lenni. Ha valamit ugyanis példákkal kell szemléltetni, az túl bonyolult.

Hogy látod? Át tudod így alakítani az értékesítési szövegedet?

Próbáld meg Te is ezek alapján felépíteni a mondandódat. De ha több infóra lennél kíváncsi “sales” témában, akkor is segítünk. Nézd meg ezeket a bejegyzéseket!

 

https://www.forbes.com/sites/richardkestenbaum/2018/04/15/words-that-will-help-you-sell-and-words-that-will-hurt-you/?ss=sales-marketing#7af4a4ba2ecf

- eladás, Kereskedelem, marketing

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!