A sikeres üzleti e-mail-ek titka – Így nagyobb eséllyel jön válasz az ajánlatra

Bizonyára Te is voltál már úgy, hogy kiküldtél egy e-mailt, aztán csak vártál, vártál a válaszra. Végül nem jött semmi reakció… Lehet, hogy nem volt elég jól felépítve a leveled. Mutatunk egy módszert, ami általában bejön.

Először is fontos, hogy ne sablon levelet írj. Ha ajánlatot küldesz, hátrányból indulsz a tömeges levéllel. Számít, hogy a megszólítás személyes-e. Lényeges továbbá, hogy az e-mailben ne csak magadról írj.

Építsd fel úgy az üzenetet, hogy először leírod, miért kell elolvasnia a levelet az elfoglalt címzettnek. Kezdetnek írd le, ha van közös szakmai kapcsolat, közös ismerős, valamilyen kötődés. Ugyanarra az egyetemre jártatok… bármi. Számít az is, ha közös az érdeklődési körötök. De ne blöff legyen! Ha például az illető vezet egy blogot vagy a cége épp új fotókat postolt az Instagramon az iroda átalakításáról, írj róla egy-két szót. A lényeg, hogy a címzett lássa az érdeklődést és a tiszteletet, valamint azt, hogy nem formai levélről van szó.

e-mail írás

A következő dolog, hogy írd le, ki vagy Te. Tedd nyilvánvalóvá, hogy szakértője vagy az adott témának. Persze csak szolidan. Jelezd azt is, hogy nem vagy kezdő. Más ügyfeleid problémáiról is írhatsz (természetesen név nélkül). Ebből látszik, hogy nem tapogatózol az irányokat illetően, már vannak partnereid.

Viszont az, ha kijelented, hogy elnök-vezérigazgató vagy, nem túl előnyös. Annyira van csak szükség, hogy érezzék mögötted a tapasztalatot.

Írd le, mit szeretnél! Ez a rész legyen egyszerű és világos. Egy mondat is elég. Ugyanis a megbízásról egyébként sem egy e-mail után döntenek. Az a fontos, hogy tartsd tiszteletben a leendő partner idejét. Tegyél fel neki például egy eldöntendő kérdést a következő lépéssel kapcsolatban.

“Felhívhatom hétfőn 2 órakor? Alkalmas, hogy 8 percet beszéljünk?”

Erre valószínűleg egyértelmű választ kapsz. Míg ha azt kérdezed, hogy beszélhetünk-e valamikor, az már plusz kérdéseket szülhet. Így csökken az esély a továbblépésre.

A lényeg, hogy bármit is kérdezel az e-mailben, arra egyszerűen lehessen válaszolni.

Plusz még egy-két jó tanács. Ha a levélben hatnál többször szerepel az én vagy a nekem szó, módosíts a szövegen! És figyelj a tárgyra is! A legjobb, ha ez is személyre szabott. Sokszor ezen múlik, hogy megnyitják-e a levelet. A szövegben pedig törekedj a jól elválasztott egységekre, a mondatok közé akár üres sorokat is tehetsz. Ne írj hosszan, ugyanis 10 másodpercnél több időt általában nem szánunk egy e-mail elolvasására.

Tehát amit feltétlenül meg kell jegyezned: a “miért, ki, mit” kérdőszavakra adjanak választ a leveled egységei.

- eladás, Kereskedelem, marketing, üzleti célok, vállalkozás indítás, Vállalkozásfejlesztés

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!