Sok múlik azon, hogy mennyi idő alatt tudjuk kiszállítani a tőlünk vásárolt árut

Az online vásárlók 13 százaléka soha nem tér vissza ugyanabba az áruházba, ha túl sokat kell várni a kiszállításra.

A legfrissebb adatok szerint a fogyasztók egyre gyorsabb szállítást várnak el az áruházaktól. Ha egy webshop nem képes időben szállítani, hamar elpártolnak tőle a vevők.

Az Oracle Retail fogyasztói tanulmánya szerint a vásárlók 13 százaléka soha nem rendel többet az adott kiskereskedőtől, ha késik a kézbesítés. A vásárlók ugyanis nem tesznek különbséget egy Amazon és egy kis cég között. Gyakorlatialg ugyanazt várják el egy kisvállalkozástól is, mint egy óriástól. Szóval, ha te is kis cég tulajdonosaként működtetsz webáruházat, az átlagnál jobban kell figyelned a vásárlóidnak a szállítási időre vonatkozó igényeire.

A kiszállítási idő döntő szerepet játszik a felhasználói élményben

Ez az oka annak, hogy a kiskereskedők 65 százaléka az év végéig hátralévő időszakban még azt is bevállalja, hogy a vásárlás napján kiszállítja a megvásárolt terméket. Ezzel is magukhoz vonzzák a vásárlókat.

delivery man smiling and holding a cardboard box

De nem csak a gyors kiszállítás fontos. Az idézett kutatás szerint a fogyasztók 86 százalékának az is rengeteget számít, hogy több opció legyen a termék átvételére. Ehhez képest a vizsgált cégek csupán 47 százaléka kínál lehetőséget a választásra.

Ezzel is érdemes tehát foglalkozniuk a cégeknek. Illetve azzal, hogy a fogyasztói elköteleződésben a termék gondtalan visszaküldésének a lehetősége és a fizetés egyszerűsége is hasonlóan jelentős szerepet játszik, mint a szállítással kapcsolatos igények.

Mit tudnak tenni a kis cégek, hogy versenyben tudjanak maradni a nagy webáruházakkal?

  • Mindig mutasd meg a fogyasztóknak a becsült szállítási dátumot!
  • Tedd a legegyszerűbbé a belső folyamatokat!
  • Válassz ismert, megbízható kézbesítőt!
  • Biztosítsd a fogyasztók számára az élő követési lehetőséget!
  • Tájékoztasd a fogyasztóidat a termék mozgásáról!

Végül még egy-két meggyőző konkrétum, ha esetleg szkeptikus lennél abban, hogy a kiszállítás mennyire fontos a vásárolóknak.

A PwC felmérése szerint a vásárlók 88 százaléka hajlandó fizetni a gyorsabb kiszállításért. A millenniumi korosztályba tartozó vásárlók 30 százaléka pedig az alapján fontolja meg a vásárlást, hogy az adott webáruházban lehetséges-e az azonnali kiszállítás. Illetve a vásárlók közel 57 százaléka számolt be arról, hogy ha egyszer nem elégedett a kiszállítás folyamatával, később kevésbé valószínű, hogy újra vásárol az adott kereskedőtől. 

 

- üzleti célok

A bejegyzés elkészítését a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara támogatta. A kamara célja, hogy az itt megjelent információkkal és további, ehhez hasonló tartalmakkal segítse a helyi vállalkozókat az üzleti fejlődésben.

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!