Sokkal jobb vállalkozók lesznek a millennium és a Z-generáció tagjai, mint mi?

Nem tudjuk, hogy jó vagy rossz hír, de a millenniumi és a Z-generáció tagjai közül jóval többen tervezik, hogy vállalkozásba fognak. A millenniumi korosztályból például 60 százalék gondolkodik így. Az utóbbi generációnál pedig valószínűleg még nagyobb lesz ez az arány.

Erre egyébként az a magyarázat, hogy ezek a fiatalok azok, akik látták, ahogy a szüleik a válság miatt elvesztették az állásukat. Ők pedig nem szeretnének erre a sorsra jutni, azaz kiszolgáltatottá válni. Ezért inkább saját vállalkozásba fognak. Ami valószínűleg sokaknak jól is fog menni. Egyrészt azért, mert ők a trendek és a technológia csúcspontján vannak. Elkötelezettek a saját ötleteik iránt. Alapvetően bátrak és optimisták.

Ők azok, akik már beleszülettek az internet világába, így sokkal szélesebb a látókörük, mint az idősebb generációnak. Ami nagy segítség az ötleteik megvalósításában.

Ugyanakkor nekik már komoly nyelvtudásuk is van. Szóval a piacuk sem olyan korlátozott, mint az elődeiknek.

Plusz a kutatások azt mutatják, hogy mindkét említett generáció társadalmi szempontból felelősen gondolkozik. A Z-generáció tagjainak 60 százaléka például úgy nyilatkozik: kiemelten fontos számára, hogy a munkája pozitív hatással legyen a világra.

A millenniumba tartozóknál pedig azt figyelték meg, hogy ők lehetőséget látnak abban, amikor a társadalmi problémákkal szembesülnek. Szóval a társadalmi problémák megoldására építenek fel üzleti célokat.

Emellett nagyon is technika fókuszáltak. Így nagyon hamar észreveszik az olyan technikai lehetőségeket, amikkel javíthatók a hibák és gyorsíthatók a munkafolyamatok.

Persze ez a korosztály az is, ahol a lazaság is nagy szerepet kap. Jó értelemben. Náluk a munka és a magánélet egyensúlya kulcsfontosságú. Ahogy az is, hogy jól érezzék magukat akkor is, amikor dolgoznak. Azért pedig, hogy ez teljesüljön, sokan saját vállalati kultúrát alakítanak ki a kisvállalkozásukon belül.

Mindemellett ez a korosztály nagyon is tudja, hogy mit akar. A céljuk eléréséért pedig nagyon sokat dolgoznak. Pontosabban nem sokat dolgoznak, hanem okosan végzik a feladataikat.

No, meg szenvedéllyel. Mivel ők arra törekszenek, hogy jól érezzék magukat, olyan munkát vállalnak, ami kielégíti az ezirányú vágyaikat. Vagyis sok esetben saját businessbe kezdenek, amit ugyebár szenvedéllyel csinálnak, hiszen tudják, mit szeretnének elérni.

Szóval jó, ha ezt tudjuk, hiszen ennek a két korosztálynak a tagjai együtt annyian vannak, hogy az új szokásaiknak köszönhetően hamarosan komolyan megváltozik az üzleti élet.

- munkaügy, üzleti célok, vállalkozás indítás

Szólj hozzá!

Muszáj bejelentkezned, hogy hozzászólhass!